Cultuurverschillen

Zijn er bepaalde cultuurverschillen waar je bij je vriend/man tegenaan loopt? Of wat je juist heel prettig vind?

Uiteraard zijn die er, als je te maken hebt met 2 verschillende culturen.
Ook is dit persoons afhankelijk.

Ey,

ik merk de cultuurverschillen weldegelijk.

Toen ik nog in Nederland woonde en naar Turkije kwam voor korte vakanties merk je er niet heel veel van. Maar zodra je hier woonachtig bent dan merk je wel hele grote verschillen.
Het is net wat Martin aangeeft dit is natuurlijk wel persoonsgebonden.

De turkse families zijn heel erg close. Dit vind ik persoonlijk heel fijn. Alleen zitten daar naar mijn mening ook nadelen aan. Als zijn familie bij ons thuis komt, zoals zijn zus met 3 kinderen voor een vakantie in de zomer, dan word je huis overgenomen. Ze zetten zelf de wasmachine aan, maken je huis schoon, halen alles uit je kasten. Ze kijkt zelfs in mijn kast of ik nog wat leuks heb om aan te trekken. Er word niks gevraagd dat stoort mij enorm. Hier gaat het zo wat van mij is is van jou… Mijn huis is jouw huis. Vind wel dat je familie ten alle tijde welkom is, maar t blijft mijn huis en er zijn grenzen en mensen hebben manieren…

Dit vind ik persoonlijk erg storend. Maar zoals Martin al zei dit is erg persoonsgebonden en niet alle families zijn natuurlijk hetzelfde.

Verder vind ik dat heel veel turken smakken… dus niet met hun mond dichteten. Dat stoort mij enorm. Net als t eeuwige respect voor zijn ooms ookal naaien ze hem een oor aan.

xx

hahaha hééél herkenbaar