Typisch turks

Je kent het wel de typisch turkse gewoontes zoals schoenen uit voor je het huis binnen komt.

Zijn er andere typische dingen die jullie opvalt van je vriend of juist van zijn familie?

Groetjes,

Cynthia

1:Flauwe grappen maken…
2:Alles rustig aan doen…
:beef:

*Dat ze véééél tijd doorbrengen voor de spiegel =D hahaha (of dat is misschien enkel bij mijn vriend ) =D

• Thee, thee, thee … ^^

Hahaha ja inderdaad fieeh thee thee en vergeet de zonnenpitte niet pffflol2
Ja ook de spiegel is heilig…:beef:

meestal te laat komen, hahahaha, en heel veel zonnebloempitten eten,en dat heb ik nu dus ook overgenomen, was wel een vreselijk gepiel in het begin meer schil als pit in mijn mond lol2maar ik heb de handigheid nu goed te pakken. en dat hij heel erg schoon op zich zelf is,cheer
en drinkt graag een whisky cola.

hmm wat ik wel eens merk is :

drinkt graag vodka met cola, en kan wel eens een tikkeltje jaloers zijn afentoe en negen van de tien keer is die erg vrolijk… ik vind de mensen daar over het algemeen meestal veel vriendelijker !

In ieder geval in Anatolie lijkt het wel alsof zowat niemand “handen en voeten taal” begrijpt. Vreemd. Ik had het nergens eerder meegemaakt.

Geen tafel in huis, allemaal kleden verspreid over de vloer… Thee met heeeeeeel veel suiker! De hele dag de tv aan op talkshows, soaps of vreselijke muziek :smiley:

…en wat te denken van de turkse wc’s? Niet zozeer het gat in de grond maar de wc’s met het sproeiertje.

Lizzy: jaa ik mis echt het wcpapier daar :frowning:

Altijd genoeg eten voor een heel weeshuis, PICKINICKEN!!! ETEN ETEN ETEN THEE ETEN THEE HAHHAHAH Niet van de planning gewoon doen wat in je opkomt, bijna geen gebruik maken van de klok inderdaad de spiegel en ijdel en tikeltje jaloers. Boiler op zon dus als de zon niet schijnt geen warm water, hahahah de sproeier gelukkig wel wc papier maar netjes in het emmertje ernaast. Geen verharde wegen dus constant stof of modder op de schoenen vandaar dat ze voordat je de mooie kleedjes betreed de schoenen uit doet en de sloffen aan, en dan als laatst super super vriendelijk en gastvrij en super gek met kinderen!!!

Ik heb vijf jaar bij Tibetanen in India gewoond (vluchtelingen). In 2009 heb ik een tijdje in Anatolie gewoond. Ik vond de mentaliteit van de Turken en de Tibetanen heel erg op elkaar lijken. Turken komen oorspronkelijk dan ook uit Mongolie…

moeder altıjd ın de keuken zorgen dat we genoeg eten krıjgen!
een mooı bankstel hebben en dan een bloementjes kleed erover of ander kleed hahaha
planten ın watervaten op het balkon meestal blauwe vaten;)

en al veel andere dıngen genoemd… maar boven al ıedereen ıs altıjd welkom en kan altıjd mee eten en thee drınken. Wıj ın nederland maken afspraken wanneer ıemand komt eten zodat we genoeg ın huıs hebben, bıj hun kan het altıjd!!!

Wat me trouwens ook opvalt>> overal kleedjes op… Op de radio, onder de radio op het kastje… Op de vloeren… en dan allerlei soorten kleedjes over elkaar… :smiley:

vergeet nıet over de telefoon geweldıg hhahhahahaha

oja en nog ıets wat hıer ın bursa ııg gebeurt ıs radıo uıt wanneer je langs een begraafplaats rıjdt!

wat mij ook nog te binnen schiet als je gaat eten iedereen eet uit de zelfde schaal. en askim mij maar voeren want ik at te weinglol2 nou dus niet maar vol is toch vol pppffff en ik at genoeg, en afwassen met koud water hihihihi,
en niks uit handen geven alles zelf willen doen qua klussen

*overal al zout op doen, nog voor ze het geproefd hebben!

je gekochte spullen de hele dag door voor je dragen (mooı makkelıjk;) )
*

Haha weet niet of jullie deze kennen> deurbel met vogeltjesgeluid

Ja, inderdaad die deurbellen met vogelgeluid. Had in het begin niet eens in de gaten dat de deurbel ging.
Atijd heel gastvriendelijk thuis en eten, eten en nog eens eten.
Als het mooi weer is buiten met veel vrouwen uit de buurt samen buiten bij elkaar zitten op de grond op een kleed natuurlijk en dat ze er een vuurtje maken en dan buiten met een grote ketel dingen koken samen. Als er een echte Turkse bruiloft is in het dorp, het hele dorp erna toe gaat, ookal kun je ze niet. En het verkeer dat alles er doorelkaar heen rijdt, half op de weg van links naar rechts. De mannen die bij elkaar zitten in van die theehuizen die rummicub spelen de hele dag en geen vrouwen daar komen. En superveel mannen daar zijn verslaafd aan iddaa. Voetball gokken:D

:d