Inderdaad de deurbel met het vogeltjesgeluid, de thee, afwassen met koud water vond ik ook even wennen en ze gebruiken geen theedoek maar laten het afdruipen.
Verder zijn mannen erg veel bij vrienden en spelen Okey of Tavla samen, ook erg gastvrij ja, wel even wennen als je niets in huis hebt en de hele familie staat op de stoep hahaha. En ze poetsen zo veel. Ik poets ook alles netjes regelmatig maar een aantal van mijn buurvrouwen hoor ik elke dag stofzuigen!
O ja en ze dachten in het begin dat ik niet kon poetsen of koken omdat sommige vrouwen poetsen voor oudere gepensioneerde buitenlanders. En het is natuurlijk altijd spannend als er iemand komt eten want met Turks eten kan ik niet aan ze tippen! Heerlijke keuken.
Wat dacht je van de tv verslaving dat ding staat dag en nacht aan.
Als er visite komt en hij staat uit dan zet de visite de tv aan haha.
Vond dat heel apart…
En dan het volgen van echt alle voetbal wedstrijden, maakt niet uit wie dr speelt of welk land…alles moeten ze zien…
En op donderdagavond is turkije uitgestorven, dan zitten ze uren voor de buis ivm de bekende maffia film…
De televisie de hele dag aan laten staan. Waar je ook komt staat de tv aan. En inderdaad de bekende maffiafilm op donderdagavond. Dan is het hier echt een stuk stiller.
Donderdag de maffiafilm en op zaterdagavond Yetenek sizsiniz, dan zit ook zo ongeveer heel Turkije aan de tv gekluisterd. Of zat want dat is nu afgelopen geloof ik.
En brood, overal wordt brood bij gegeten.
wat dachten jullie van echt alles delen en lenen met je vrienden (behalve vrouw) of het nou geld, peuken, telefoon, kleren, eten, straalkachel, webcam,etc is, het maakt niet uit als het uitgeleend of gedeeld kan worden dan doe je dat voor je vrienden!
De kleine bezem. Onbegrijpelijk hoe zelfs de oudste vrouwen gebukt heel hun huis met dat ding uitvegen. En zijn ze binnen klaar dan is de stoep aan de beurt.
dag iedereen!dat alles, is bij mijn askim thuis ook te vinden!als wij gingen gaan wandelen die appelsienebomen en of mandarinnen die afvallen en op straat rollen ik wou die oprapen(niet gedaan natuurlijk)en ik wist in het begin niet hoe ik op de grond moest zitten(amai mijn benen)dan gaf mijn schatje een kussen om op te zitten!
alleen mijn schoonmama draagt een sjaal!maar toen wij naar het kerkhof gingen,kwam ik naar beneden met ook een sjaaltje aan en ze vonden mij super omdat ik dat gedaan had!
en gokken op voetbalwedstrijden(voor niet veel geld)dan zitten wij wel langer op msn(met webcam)en dan zie ik of hij het goed heeft of niet!dan zegt hij tegen mij KAPOT!
Het woord privacy komt weinig voor in Turkije!!! Hahahah jou huis in mijn huis en jou spullen zijn mijn spullen op het bezetene af, aan de ene kant super vriendelijk en gastvrij maar voor de nuchtere nederlander is het nog weleens wennen als de familie ieder moment binnen komt lopen
wat jullie ook bekend zal voor komen is dat overal bordjes hangen verboden te roken en dan kijk je om je heen en zie je werkelijk iedereen staan roken…
Wat dachten jullie van het in de wangen knijpen? Wordt veel bij kinderen gedaan als n soort van liefkozing, maar mijn wangen worden ook nogal eens blauw geknepen :zon02:
bij mijn askim wachten wij om te ontbijten tot iederéén wakker is en opstaan om te ontbijten(meestal 11.00 uur)er zijn daar 2 plaatsen met 3 divans dat je in een bed kan veranderen!anne en zijn zus in de éne plaats en askim en 2 broers in de andere kamer!toen ik er was sliepen ze dan in één plaats dan hadden wij een kamer voor ons alleen:slapen: