Typisch turks

Hierbij een paar Afghaanse gewoontes (ik weet niet zeker of het bij Turken ook geldt, maar meestal is dat wel het geval):

Nooit met lege handen op visite gaan.
Er wordt in onze cultuur bijna altijd wel iets eetbaars of iets voor in huis cadeau gegeven door de gast(en).

Wanneer iemand net aankomt van een lange reis, eet diegene meestal eerst een stukje ui voordat hij aan een maaltijd begint.
Dit hoort zogenaamd misselijkheid/reisziekte tegen te gaan. :hihi:

Het diner tijdens een bezoek is erg uitgebreid en feestelijk.
We maken meer eten dan eigenlijk nodig is. Na het dineren wordt er meestal fruit of homemade zoetigheden gegeten als toetje.

Als een vrouw net bevallen is van een kind, wordt zij behandeld als een prinses.
Ze krijgt extra hulp aangeboden van vrouwelijke familieleden en krijgt allerlei gerechten te eten die speciaal voor haar bestemd zijn.

als iemand vertrekt op lange reis of zo!terwijl je weggaat gieten ze achter jou water uit??

fieeh: nee hoor, dat doet die van mij ook lang voor de spiegel kijken,heel erg ijdel ofzo :stuck_out_tongue: En dan komt ie aan met zn pot gel en elk haartje op zn hoofd moet goed zitten

xalina die ui die ken ik niet, ben ik ook blij om, want als ik aan kom en een ui zou moeten eten, zou ik ook nog eens de nacht op de wc zitten hahahahaha

1 like

overal apotheken in de toeristen gebieden iig.
van de dokter gelijk medicijnen mee krijgen i.p.v. kijken wat de oorzaak is!

aan de ene kant stom, want je moet toch weten waarom iets is! aan de andere kant wordt je in nederland aan de telefoon geholpen door een assistent die zegt paracetamol en je bed weer in, daarvoor bel je toch niet! tegen de tijd dat ik ga bellen is er wel echt wat aan de hand en helpen 1000mg paracetamol allang niet meer!

haha :stuck_out_tongue: