Turkse gewoontes

Hey iedereen,

Heb even gezocht maar kan er niet echt iets specifiek van terugvinden. Kan misschien een van jullie me helpen?

Ik zou graag wat meer te weten komen over Turkse gewoontes. Gaat van simpele dingen (alledaagse) tot bijvoorbeeld specifieke dingen(op bepaalde gebeurtennissen.

Mijn vriend hecht er veel waarde aan en ikzelf sta hier zeker voor open!

Hebben jullie misschien informatie of websites waar ik meer info erover kan terugvinden?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,

N.

Druifje als je op google turkse gewoontes en gebruiken intypt, krijg je werkelijk vanalles wat je lezen kan!! veel succes :slight_smile:

heel goed dat je er meer over wilt lezen, want tenslotte hoort dat bij zijn leven en als je samen een leven wilt starten is het handig om dingen te weten waarmee je groot gebracht bent, zoals bij ons bijvoorbeeld sinterklaas, kerst, carnaval, koninginnendag, 4 mei, 5 mei etc.

de raarste ‘gewoonte’ die ik ooit heb gezien was het wassen van n baby met melk en zout…
dit gebeurd hier als de baby een paar weken oud is…baby wordt door moeder ed fijn ingesmeerd met melk waar zout in zit, en zou hierdoor de rest van zn leven niet zweten…
geloof overing niet dat ze dit overal in tr doen…
En zou ik kinderen krijgen, ook ECHT bij hun NIET…!!

Patat met yoghurt,

gadveeeeeeeeeeeeeeeeer =S

spagetti met mayonaise…

Patat op brood, ayran bij het eten en ik weet niet of dat individueel is of niet…want ik hoor het wel vaker…smakken…bah. Maar gelukkig dat smakken alleen in de privesfeer…

wat dacht je van slurpen en je mond zo vol proppen dat je ziet wat er allemaal in zit bah bah hihi en idd =overal ayran bij en zonder brood geen eten, en overal yoghurt bij niet normaal en dan die ladingen zout overal over heen zonder het te proeven?!!!

Ieuwwwwwwwwwwww dat geslurp…stopt ie eerst een lading chips of pinda’s in zijn mond om vervolgens een slurp red bull erachter te nemen. Bah wat onsmakelijk…en dat zout is niet normaal…

patat met brood? Ik heb écht een maaltijd meegemaakt bij askim: sowieso brood, frietjes, spaghetti erbij en nog een restje rijst… Hij keek raar als ik zei dat wij per maaltijd ééntje van de vier kiezen :smiley: dat die niet dikker zijn met al die koolhydraten

en idd, mayonaise én ketchup op een pizza :s

maar volgens mij heet het topic turkse gewoontes en geen slechte gewoontes whahahahahahahahahahahahahah

Liesje ik bedoel ermee patat op brood…Je zou inderdaad zeggen dat ze wat dikker zouden zijn…maar de meeste zijn volgens mij spijkers…hihi

Liesje, mayonaise en ketchup op de pizza vind ik daar eerlijk gezegd écht wel lekker :smiley: hahaha! Askim doet het ook, maar vooral omdat ze daar friet krijgen bij hun pizza, dus ja, op friet doe ik ook mayo & ketchup, dus eet ik het ook bij de pizza :smiley: , lekkerrr! :smiley:

Verder ook inderdaad overal brood bij eten, en friet combineren met rijst en pasta, inderdaad!

Ik denk dat ik een heel raar gezicht trok toen mijn vriend het zoutvatje nam, en als een gek begon te schudden om zijn kebab meer smaak bij te brengen!! Ik eet heel graag kebab, durum enz en ik vind deze in TR echt super lekker… Ik hou van goed gekruid eten, en ik vind dat de TR keuken altijd goed gekruid is, zoals ik het graag eet, maar om er dan nog eens een hele pak zout op te strooien, dat gaat me net iets te ver… Ik keek denk ik nog raarder toen hij het zoutvatje in mijn hand stopte en zei dat ik het ook moest doen. Toen heb ik toch maar even vriendelijk bedankt! Hahaha! En zijn vrienden vinden het blijkbaar leuk om overal van die gedroogde stukjes peper op te doen! Mijn tong staat al in brand van er naar te staren, en zij doen het met gigantische hoeveelheden in hun soep, broodjes enz… Ieder zijn smaak zeker? hahaha!

turkse gewoonte: schoenen uit in huis, zo weining mogelijk denken en het liefste nog geen dingen plannen. En idd bij elke maaltijd brood en een salade.
dit is wat ik merk bij de turken die ik ken.

Turkse gewoontes ja daar kan je een boek over schrijven :smiley:

TV staat ALTIJD aan
Schoenen netjes buiten uit
Opstaan als er een oudere binnen komt
Niet met de benen over elkaar maar naast elkaar zitten
Kleedjes OVERAL
Baby wordt de eerste 40 dagen volledig bedekt vanwege het kwade oog (heb ik niet aan mee gedaan maar werd me niet altijd in dank afgenomen)
Constant kinderen aanraken en snoepgoed geven zonder de moeder te vragen en je baby uit je handen pakken zonder te vragen.
Thee drinken
Veel medicijn gebruik
Prive is een lastig begrip in Turkije zo gezellig SAMEN :slight_smile:
Eten 2 keer warm per dag
Zingen terwijl je niet kan zingen :slight_smile:
Heel bijgelovig

enz enz enz :slight_smile:

Het turkse ‘‘nee’’ zeggen. Zo met je tong een klakgeluidje maken en dan een vies gezicht trekken (moeilijk uit te leggen hahaha).

veel zout
24 uur per dag tv
overal brood bij
bij vele gerechten yoghurt
(koude friet)
Turkse koffie en koffiedik kijken
kraantje naast het toilet
veel sloffen bij de deur
handkus
voor elke wisswasje naar het ziekenhuis
rare deurbel
super gastvrij zijn
te laat komen
hard telefoneren
etc
etc

Cindy ahahah Dat doet die kleine jongen van mij OOK AL ik stond echt met me mond vol tanden de eerste keer dat ik hem wat vroeg en hij zijn kin optrok en t zij hahaahh :smiley: :smiley: Ik zeg van wie heb je dat nou weer ja zegt hij dat doet ruya (vriendinnetje) ook altijd :slight_smile: