Je hebt zo je eigen gewoontes en mensen in Turkije hebben ook hun eigen gewoontes. Is er een gewoonte uit Turkije dat je zo aantrekt dat je mee genomen hebt in je eigen gewoontes?
Breng je stem uit en licht eventueel hieronder toe!
Je hebt zo je eigen gewoontes en mensen in Turkije hebben ook hun eigen gewoontes. Is er een gewoonte uit Turkije dat je zo aantrekt dat je mee genomen hebt in je eigen gewoontes?
Breng je stem uit en licht eventueel hieronder toe!
Leuke vraag voor elk land! In Turkije ben ik nog niet geweest.
Op “gewoontes” zeg ik nee. Wel durf ik nu soms meer kleurrijke kleding dragen, maar zelf bezie ik dit niet als gewoonte.
er zijn altijd wel dingen die ik vanuit nederland mee neemt
maar dat zijn mijn medicijnen en pleisters en mijn eigen shampoo en zeep
maar of dat echt onder gewoontes valt weet ik niet
Ehm, de vraag was andersom. En gewoontes zijn wat anders dan spullen… ![]()
Tijd nemen en thee drinken met iemand die je tegen komt. Yoghurt voor ontbijt. regelmatig olijven eten. Je billen wassen op het toilet.
sorry had het niet goed gelezen :biggrin:
dan is mijn antwoord dat weet ik nog niet want ik ga voor het eerst naar turkije
Ik heb 4,5 maand in Turkije gewoond voor mijn afstuderen. Ik ben in ieder geval flink ‘verturkst’ en heb zeker gewoontes meegenomen naar Nederland. Met name culinaire gewoontes (waar ik toch al dol op was) olijven, simit, türk kahvesi (turkse koffie) en thee en natuurlijk een waterpijp maar vooral ook het hartelijke wat in Turkije zo normaal is en in Nederland helemaal niet. Wat moest ik wennen toen ik terugkwam. Dat houdt ik er mooi in hier! Overigens heb ik regelmatig heimwee, maar dat zal te maken hebben met het feit dat ik nu wat goede vrienden moet ‘missen’ in real life. Thank god for internet & social media.
Ik begrijp voorganger JVD helemaal! Ik ben al regelmatig in Bodrum geweest en Torba. Maar heb dagelijks heimwee! En niet zo’n beetje als jullie me begrijpen. Het voelt echt als pijn…
Wat ik heb overgenomen: eetgewoonten: met rechterhand eten! Niet meer met zilver bestek eten. Sterkere thee zetten. Inderdaad genieten van het sociale in onze medemens! Al zijn die helaas moeilijker te vinden hier… Huisraad halveren!! Overbodige spullen weggeven… Ik ben dus al aardig aan het Integreren… Ha ha
Oh ja… en ik kijk natuurlijk naar TRT TÜRK op televisie om de taal te leren en het land beter te begrijpen. Ook luister ik veel naar Turkse muziek. En vertaal veel.
De tsssk die je met je tong/ tanden maakt ipv gewoon nee te zeggen. Haidi haidi zeggen ipv kom op (opschieten) en qua eten het “eitje oorlog”: alles wat nog in de koelkast ligt opbakken, ei erover en stippen met (turks) brood.