Zelfstandig te doen?

Hallo allemaal!

wij denken er aan om een retourticket naar LA te boeken, de highlights vd westkust te bezoeken (steden, NP etc) en aan het einde vd reis een aantal dagen Hawaii te bezoeken. Kunnen wij dit daar goed op eigen gelegenheid bereizen? Ik denk dan aan autohuur, motels/hostels en binnenlandse vlucht. Is dit een hele dure en onveilige manier van reizen? Tips zijn welkom!

Ik kies er zelf voor om alles zelf te regelen en los te boeken. Dat gaat prima en geeft je volledige vrijheid om alles zo te plannen zoals je het zelf wilt (vluchttijden, locaties van hotel, etc). Afhankelijk van de keuzes die je maakt zal het niet duurder dan via een reisbureau hoeven zijn. Voor mij is de halve fun al de voorpret van het zoeken en boeken: meerdere websites gebruiken om op zoek te gaan naar reviews en de laagste prijzen (vlucht, autohuur, hotel).
Als je je gezond verstand gebruikt (zowel met de websites die je gebruikt met boeken als als je daar rondrijd) is het niet onveilig. Ik reis alleen (komende juni voor de tweede keer naar het Zuid-westen) en voel me niet onveilig.
je kunt je vlucht naar Hawai ook opnemen in je vluchtschema vanuit NL: bij de vergelijkingssites en de websites van de airline kan je vaak “meerdere bestemmingen” kiezen. Daar kan je dan meerdere losse vluchten kiezen en tot één boeking laten combineren. Even uitproberen of dit goedkoper is.
succes!!

Met de veiligheid zal je geen problemen hebben als je de normale voorzorgsmaatregelen treft. Welke tijd van het jaar wil je gaan? En hoe lang is je reis? In het SW is zo veel te zien dat ik een extra trip naar Hawaii zou heroverwegen als je niet al te lang hebt (en bv 3 weken is niet al te lang). Reserveringen in het hoogseizoen kan ik wel aanraden. Buiten het hoogseizoen zal het een stuk gemakkelijk zijn maar zal je ook reserveringen nodig hebben voor NP’s als Yosemite en Grand Canyon.
Yeehaw