Beste vakantiewijzer-vrienden,
mijn vriendin ( ahum verloofde ) en ik zijn volop de mogelijkheden aan het bekijken voor de huwelijksreis.
Wij trouwen pas in september 2017 maar een goeie voorbereiding kan geen kwaad denken we…
Wij hadden onder andere gedacht aan een road-trip langs de westkust maar wij weten dus totaal niet wat er mogelijk is op pakweg 3/4 weken en wat dit uiteraard kan kosten.
Wat willen we zeker doen?
- Las Vegas
- Grand Canyon
- Yosemite
- San Francisco
- LA
-Santa Barbara
- …
Kan er iemand ons misschien meer info geven of tips geven zodanig dat we ongeveer weten wat alles kan kosten of wat er haalbaar is?
Is het haalbaar om bv nadien nog een weekje strandvakantie te doen ( bv Hawai ofzo ) en/of zouden jullie dingen skippen en een binnenvlucht naar bv Miami of New york doen?
Alvast bedankt,
Als je uitgaat van een auto huren, overnachten in hotels, etc, kan je uitgaan van 100 euro per dag pp + de kosten van de vlucht. Kan natuurlijk meer/minder afhankelijk van hotel keuze, of bijvoorbeeld camperen.
Je kan ook omgekeerd kijken: welk budget heb je en wat kan je daarmee doen in de beschikbare tijd. San Francisco of Yosemite zijn bijvoorbeeld niet bepaalde de goedkoopste plaatsen.
In plaatsen als Flagstaff AZ of Kanab UT kan je voor een prikkie verblijven en heb je prachtige natuur aan alle kanten om je heen op dagtrip afstand.
Als je meer tijd hebt, zou ik vooral die tijd in het zuidwesten pakken; er is zo veel te zien en het is natuurlijk leuk om iets meer te bekijken dan de highlights. Zat stranden ook 
NY is goed te doen als losse trip voor een weekje vanuit NL.
Hawaii is misschien een ander verhaal; als je toch al aan de west kant van de VS zit is het relatief betaalbaar en dichtbij.
Ik zou in ieder geval voorkomen dat je een planning maakt die per dag dicteert wat je gaat doen; het laat dan weinig aan de fantasie over. Overnacht af en toe een paar dagen op 1 plek zodat je ter plaatse kan kijken wat je gaat doen. Of nog beter: ga op de bonnefooi en kijk waar je uit komt
Kwa kosten geeft vooraf reserveren natuurlijk wel wat meer zekerheid…