Zelfstandig of georganiseerd?

Tja ik heb 3x een koffercontrole gehad, om de een of andere reden zijn ze er zeker van dat ik drugs naar België smokkel (ik vlieg zelden direct naar NL).

Al je spullen worden uit je koffer geslingerd, alle pakjes open gemaakt(open gesneden), sommige dingen kun je dus gelijk weggooien.
Alleen in the greatest country in the world maak je dat mee, en niet alleen in New York.

In de heenreis is hun gelukt om onze bagage kwijt te spelen; ik werk op de luchthaven dus ik ken hoe & wat; dus, onze bagage is terug gevonden, maar op dat moment was “unacompanied luggage”…en dit heeft hun de macht gegeven om alles ondersteboven te halen en onze verrekijker kapot te krijgen.
Toen we onze bagage gekregen hebben en tot de constatatie gekomen wat er mee gebeurt is, …ik heb goed gekeken, hoor, maar ik heb nergens een “apology” briefje gevonden.
Ergens denk ik dat ze nog altijd leven als 200 jaar geleden !

De extra controles heb ik gehad toen ik de koffer van de band haalde. Praktijken zoals je ze op tv ook weleens ziet. De douane maakt inderdaad ook de koffers open die binnen komen, meestal ligt er dan wel een briefje in dat de inhoud is geïnspecteerd en teruggeplaatst; elektronica inspecteren ze regelmatig.

Als er iets kapot is gegaan tijdens de inspectie dan moet je een heel rapport insturen, met foto’s van de inhoud voordat je op reis ging, foto’s van de inhoud achteraf, een verklaring van hoe het een en ander is ingepakt etc. Er moet immers iemand beslissen of er belastinggeld uitgegeven mag worden aan het vergoeden van schade. Het is te zot om los te lopen.

Oei oei, er staat ons precies nog vriendelijk luchthavenpersoneel te wachten… Hehe…
Wij hebben dezelfde vliegroute als u katrienpoissonnier. Dus misschien hebben we ook geluk en wordt onze bagage automatisch elkaar keer ingescheept…
Groetjes!

In dat geval vliegt de koffer rechtstreeks naar Houston en mag je hem daar ophalen en opnieuw inchecken.

Ja, vergeet absoluut niet uw bagage van de band afhalen want anders moet u verder vertrekken zonder bagage; het zou zonde zijn ! En vergeet dat iemand, vriendelijk, voor u iets zal doen; manieren hebben ze helemaal niet; stel u voor dat je gaat 200 jaar terug in de tijd…

Héééél juist !!

Mijn gewoonte is om het elke keer weer zelfstandig te doen. Kom al jaren in CR.
Koop vliegbiljet 2-3 maanden van te voren (Continental goedkoopst) Indien je een 4x4 rental car wilt is Peter in La Garita het goedkoopst. Indien je een normale auto wilt is Holiday rental het goedkoopst. Hotel/motel is geen enkel probleem, je bent nog steeds in het laag seizoen.
Je vindt meer nuttige info op mijn eigen website

Hi arnospie
Ik doe het op dezelfde manier maar mijn ervaring met de transit in EWR, ik beloof je, ga ik nooit meer herhalen; ik maak een fout maar niet 2 keer dezelfde !
Ik heb vanuit hier een jeep gehuurd bij “Avanti Car”, die ze hebben het zelfs gebracht waar ik logeerde = 360 Euro voor 14 dagen.
Ik ben eerst gaan “shopen” en van allemaal “Avanti” was de goedkoopste.
Dit is mijn ervaring.
Groetjes
Sopirla>>>

Goedkoop kan duurkoop zijn. Onze ervaring is dat de problemen met onbekende autoverhuurbedrijven komen als je pech hebt. s’ Morgens vroeg gebeld vanwege een defecte motor en pas de volgende dag 's avonds laat kwam er een vervangende auto. Twee dagen vakantie alleen maar zitten wachten. Versnellingsbak van een Toyota Landcruiser naar de mallemoer, de klant kon er voor opdraaien. En zo zijn er wel meer voorbeelden. Maar het kan natuurlijk financieel ook tot je voordeel zijn zolang er, zoals in de meeste gevallen, niets gebeurd.

Monofeliz zo werkt dat niet met de echte goedkope rentals. Het gaat namelijk om de international brokers, zoals Holiday autos, Economy carrentals, Vacation city etc. Deze brokers hebben contracten met internationale renters als Avis , Europecars , Thrifty etc… Deze contracten zijn met het hoofdkantoor en niet met de lokale vestiging in CR. De lokale vestiging kijkt wel degelijk goed uit om geen klachten te krijgen van de brokers anders verliest hij zijn agentuur.
Als ik een toyota huur bij Vacation city in the USA krijg ik een toyota van Thrifty in Costa Rica met een super service tegen een prijs die 40% lager was dan wat Thrifty Costa Rica mij vroeg met hun offerte(us$1700 bij Thrifty CR en us$1100 bijVacation city) . Zelfs Peter van dos Palmas, die ook met Thrifty dealt, kon niet begrijpen dat Vacation City die lage prijs had.
De goedkope huurauto’s vindt je bij de internationale brokers op internet met zeer goede service en niet bij de achterdeur verhuurders in Costa Rica (met slechte service).

Goede morning, Arno, probeer te “shoppen” via internet en onderhandel over de prijs; bij “Avanti” is me gelukt voor de jeep (360euro voor 14 dagen); belangrijk is als je in “low season” gaat of zoals de Tico’s zeggen “green season”; dan jun je goede deals afsluiten.