Zelf vliegtickets regelen(voorlopig alleen een enkeltje) naar Nieuw-Zeeland en Nepal?

Beste medereizigers,

Eind december vertrek ik naar Nieuw-Zeeland voor c.a. 2 maanden, daarna wil ik – mits de situatie stabiel en veilig is- naar Nepal voor 1 maand. Daarna weer terug naar huis eind maart.
Ik zit enorm te twijfelen hoe ik mijn tickets het beste kan kopen, aangezien ik nog niet echt iets voor Nepal durf vast te leggen tot in november/december, de situatie is op dit moment niet helemaal stabiel. Mocht Nepal niets worden ga ik dan een maandje naar Japan.
Ik wil aan de andere kant ook zeker niet te lang wachten met mijn NZ ticket, aangezien ik rond 30 december wil aankomen en het dus best druk zal zijn met toeristen die net als ik oud en nieuw daar vieren. Ben bang dat hotels en hostels snel vollopen hierdoor.

Wat zouden jullie mij adviseren? Ik zit te twijfelen tussen of zelf nu een enkeltje (ca 750 euro) naar NZ te kopen en dan in nov/dec de verdere tickets zelf aan te schaffen, wat waarschijnlijk best duur wordt, óf kijken of bijvoorbeeld Kilroy iets aantrekkelijks heeft. Ze hebben veel combi-tickets voor een mooie prijs, maar of ik echt goedkoper uit ga zijn geen idee. Ik heb ook geen ervaring met Kilroy, meestal koop ik mijn retourtje gewoon zelf direct via de luchtvaartmaatschappij, ik vind het fijn gewoon direct zonder gedoe via de maatschappij zelf te boeken, maar meestal ben ik hierdoor qua voorwaarden minder flexibel…
Hebben jullie tips, ervaringen of ideeën voor mij?

Alvast bedankt!

Echt goedkoop vliegen zal je niet meer doen als je nu nog een ticket moet boeken naar NZ.
Mijn persoonlijke ervaring is dat zelf boeken goedkoper is, dat raad ik je dan dus ook aan. Ik heb echter geen ervaring met maar een paar maanden van tevoren te boeken omdat de tickets dan veel duurder zijn. Wellicht kan je gewoon zelf even vergelijken op internet en dan daar jouw keus op baseren.

Wanneer ik bij Expedia.com/nz kijk kost een vlucht Auckland-Kathmandu-Amsterdam (met maandje daar) 1000 euro. Bij cheaptickets is een retour Amsterdam-Auckland-Kathmandu-Amsterdam in jouw periodes 1900 euro. Veel maakt het dus niet uit of je alles in 1 keer haalt of in etappes. Kilroy rekent trouwens 2700 euro voor dat retourticket, groot verschil!

Over Nepal zou ik me geen zorgen maken, de situatie is gestabiliseerd, de meeste trekkingroutes zijn gewoon open, het normale toeristische even gaat alweer zijn gang (al houdt het nu niet over in de moesson).