Wij willen graag volgend jaar februari een maand naar Nieuw-Zeeland. Ik heb al bij verschillende reisbureau’s (Fox, Pacific Island travel etc) gekeken maar ik vroeg me af of zelf alles regelen beter / goedkoper/ leuker is?
Wij willen graag een stopover in Hongkong en terug reis een paar dagen cook eilanden. Ik heb al geprobeerd om naar vluchten hiervoor te kijken
maar dat valt nog niet echt mee… Of het is nog niet beschikbaar of heel moeilijk te vinden…
We doen dit najaar de omgekeerde richting. In een Westers land als NZ kun je uitstekend zelf de hotels enzo en de bussen boeken, maar het kan het nodige gepuzzel zijn. Wij kozen er daarom voor om het land-stuk met rondreis enzo te doen via reisbureau, al kost het dan wat extra.
Die combivlucht kun je krijgen via Air New Zealand Nederland, al zou direkt via een website boeken wel eens lastig kunnen zijn. Hij werkt namelijk sinds ze zelf gestopt zijn met Londen-HK iets anders: KLM naar HK, dan ANZ Auckland-Cook-Lax, en dan weer KLM LAX-Amsterdam. Zelf hebben we 't iets van 500 euro per persoon goedkoper kunnen doen door de rondreis via Londen te laten lopen, zonder KLM dat bij ons op de zwarte lijst staat, en dan retour Amsterdam-Londen via BA. Doch zal allemaal van je reisdatums afhangen…
NZ is een fantastisch kampeerland dus gewoon vluchtje en campertje boeken, de rest gaat ter plekke vanzelf.
Ik heb geen ervaring met de Cook Islands (jammer genoeg) maar zou het niet interessant kunnen zijn om vanuit Auckland een retourtje Rarotonga te nemen met Virgin Australia?
Wij hadden onze reis geboekt bij travelhome campervakanties. Zij hebben voor ons de vluchten, de stopovers en de camper in Nieuw Zeeland geboekt. In Nieuw Zeeland verder alles zelf gedaan. Je bent dan niet afhankelijk van een bepaald schema, kunt dan blijven als je het ergens heel leuk vind. Wij hadden op de heenreis een stopover gemaakt in Kuala Lumpur en op de terugreis in Langkawi in Mutiara Burau Bay resort, een prima verblijf. We vlogen met Malaysian Airlines, een prima maatschappij.
Aangezien het dan winter is leek een camper mij niet heel fijn, 's nachts ligger rillen in dat ding…
Ik heb dus gekozen voor een auto en losse overnachtingen. Qua kosten scheelt dat al met al ook niet heel veel (hoop ik) :biggrin:
Wij zijn afgelopen jaar in november 25 dagen naar NZ geweest en n week naar de cook islands.
We hebben alles zelf geboekt en waren in totaal (alle vluchten, camperhuur, overnachtingen op de camping, overnachtingen op de cook islands, eten en drinken en toers) zo’n 10.000 euro kwijt.
Ik zou niet weten wat je kwijt bent als je het via het reisbureau regelt, maar dat zou je kunnen navragen.
Vluchten van NZ naar de cook islands kun je regelen via internet, van nz naar de cook vliegt virgin australia (volgens mij zijn er nog wel meer vliegmaatschappijen die op de cook islands vliegen hoor maar dan moet je ff googlen).
je landt altijd op het "hoofd"eiland, Rarotonga.
Wil je verder vliegen naar een ander eiland (wij zijn naar Aitutaki geweest…super!!!) dan ben je helaas afhankelijk van 1 vliegmaatschappij, air rarotonga.
Deze vliegt van rarotonga naar aitutaki maar ook naar andere eilanden.
Ik ben het met je eens dat zelf regelen echt veel leuker is, het is wel een flink gepuzzel.
Hou er bijvoorbeeld rekening mee dat je over de 24 uurs grens heen vliegt als je vanuit nz naar de cook islands gaat…wij vertrokken op zaterdag en kwamen op vrijdag aan.
Zelf zijn we begonnen met de vliegtickets naar nz en vanuit daar zijn we verder gaan puzzelen wanneer we de camper wilde hebben en waar we heen wilden in nz.
daarna hebben we pas de tickets naar de cooks geregeld en het verblijf daar.
Wil je meer weten… let me know!
Mijn ervaring is dat je voor de diensten van een reisbureau extra betaald, en dat kan soms flink duurder uitvallen. Maar als je bepaalde combinaties wilt maken zoals via de Cook eilanden is dat natuurlijk prima mogelijk. Gewoon uitzoeken en goed informeren naar de mogelijkheden.
Over het algemeen is het goedkoper om het zelf te regelen. Wij hebben de volgende route gevlogen: Amsterdam-hong Kong- Auckland-Cook Islands-los Angeles-San Francisco-Amsterdam. Voor 1750 euro per persoon via world ticket center. Allemaal met premium class vliegmaatschappijen. Zij bieden wereldtickets aan die je op maat aan kan passen. Stuur ze zeker eens een mail om een offerte uit te brengen naar jouw wensen. Veel plezier!
Kijk trouwens ook eens op mijn website over Nieuw-Zeeland met toeristische informatie en tips naar aanleiding van onze persoonlijke ervaring: www.nz-traveler.com