5-6 weken Nieuw Zeeland, tips voor boeken vlucht

Beste reizigers,

Wij zijn bezig met het boeken van de tickets voor onze 5-6 weekse rondreis door Nieuw-Zeeland van half december-eind januari. De rondreis willen wij gaan maken met een nog te huren auto.
Hebben jullie wellicht nog tips waar rekening mee te houden met het boeken, zoals vakantieperiode/prijzen/welke luchthaven Nederland (of België/Duitsland) / Nieuw-Zeeland?
Zo te zien is het voordeliger dezelfde luchthaven aan te houden voor de heen- en terugreis.

Daarnaast denken wij erover om te eindigen met een bezoek aan Nieuw-Caledonië, als we toch aan de andere kant van de wereld zijn :). Voor de terugreis richting Nederland moeten we waarschijnlijk eerst weer naar Nieuw-Zeeland. Deze trip is dan dus eventueel nog later te boeken.

Wij speuren in de tussentijd nog even verder. :slight_smile:
Bedankt en liefs !

Hoi hoi,

Aankomen op Auckland en vertrek van Christchurch of andersom hoeft nauwelijks duurder te zijn dan een gewoon retour, en je bespaart je dan enkele reis binnenlandse vlucht. O.a. Emirates biedt dit.

Verder gewoon Skyscanner enzo volgen, vanuit meerdere airports en meerdere datums…

<Erik> & [Sandya]

Ik had ook op basis van prijs een retour Auckland gekocht, toen ik daarna de reis invulling ging geven kwam ik alsnog weer op een binnenlandse vlucht uit. Dat kostte dus uiteindelijk meer en gaf me praktisch een dag minder om leuke dingen te doen…

Verder heb ik geen ervaring met auto’s huren in NZ, ik zou vooral kijken of er een extra drop off premie is als je de auto op een andere plaats inlevert. Neem ook in overweging wat de kosten van de ferry zijn en dat het misschien tot 4 dagen kan kosten om weer terug te keren naar je start punt.

Nadat je je ticket geboekt hebt verder niet meer naar ticket prijzen kijken!

Hoi!
Bedankt nog voor jullie berichten! Top!
Helaas zie ik hem nu pas. Je krijgt blijkbaar geen update als er een reactie is gepost?! :frowning: Waarschijnlijk alleen bij de privé berichten.
Wij hebben inmiddels de vlucht geboekt voor 6 weken van zaterdag 9-12 t/m zaterdag 20-01. Wij hebben de tickets wat weken in de gaten gehouden en hebben nu volgens mij een best redelijke prijs gescoord (alsnog ergg veel geld natuurlijk) : via New Zealand Air ca. €1.080 p/p, of niet maar dan willen we het misschien ook niet weten inderdaad :wink:

Wij dachten erover om in die 5-6 weken een een rondje te doen waarbij wij weer eindigen in Auckland. Te zien aan de afstanden leek ons dit mogelijk. Wellicht in de laatste week nog een tropisch eiland bezoeken en ter plaatse een vlucht boeken.
Nu staat eerst op de planning een auto huren en de route globaal uitstippelen… Wellicht zijn er car rentals waarbij je kosteloos de auto kan verlengen, of eerder inleveren mochten wij de laatste week nog ergens anders heen willen vliegen.

Wij gaan verder met het uitzoeken, maar mochten jullie of iemand anders nog tips hebben dan zijn die heel welkom. Ik zal de posts hier in de gaten houden! :slight_smile:

Groetjes!!