Ticket Auckland met stopovers

Hallo mensen,

mijn plan is om dit jaar nog naar Nieuw-Zeeland te gaan, en daar te werken/wooffen of iets dergelijks.
Nu heb ik vliegtickets gezien die een heel jaar geldig zijn, bijv. Amsterdam-Auckland-Australië (Sydney, Melbourne etc.) -Fiji-Azië (Bangkok, Singapore etc.), (vanaf ongeveer 2000 inc. belastingen) en dat lijkt me wel een heel gaaf avontuur.
Eerst werken in N-Z, dan in Australië, vervolgens relaxen op Fiji, en als afsluiter een chaotische Aziatische stad!
Maar…mijn budget is niet onbeperkt, haha. En ik vind het moeilijk in te schatten wat ik naast mijn ticket nog ongeveer aan kosten heb!
Weten jullie misschien waarmee ik het zou kunnen redden als ik een maand in N-Z zit, 6 weken Australië, 2 weken Fiji en een paar dagen in een Aziatische stad??? Ik geef totaal niets om luxe, wat mij betreft slaap ik op de grond met niet meer dan een slaapzak.

Hopelijk hoor ik wat van jullie (misschien mensen met een zelfde soort plan??)

Niet zo’n gemakkelijk vraag omdat wat voor de ene reiziger budget is, voor de andere reiziger erg duur.
Ten eerste: je ticket van 2000 kan minder. Je kan voor 1250 of minder van NL, via Aus naar NZ en terug via Azie. Zoek intensief (en vaak!!) op internet en varieer je vertrek en retourdata.
Vanuit NZ kan je goedkoop een retour boeken naar een pacific eiland.
Kijk bv maar eens op www.flightcentre.co.nz. Je zou ipv naar Fiji naar Samoa of Tonga kunnen gaan, vooral als je, zoals je zegt niet van luxe houdt. Boek dan alleen je vlucht en goedkope accommodatie is gemakkelijk te vinden op die eilanden (of je slaapt op het strand). Die vlucht kost je minder dan 250 Euro retour. Dus totaal kost je ticket dan 1500 ipv 2000.
In NZ kan je besparen op vervoer door te liften.
Uitgaande van je gegevens en af en toe wat werken (je kan ook vaak in hostels je accommodatie terugverdienen door 2 uur te werken) dacht ik:
NZ 300, Aus 800, Pacific Island 200, paar dagen Bangkok 100 = totaal 1400 euro. Dan probeer je nog 600 euro als reserve te houden op de bank voor onvoorzien.
Er zullen beslist reizigers zijn die het goedkoper kunnen en nog veel meer die meer denken te moeten besteden om een goede reis te hebben. Erg afhankelijk dus van je behoeftes, ervaring, creativiteit en durf.
Goeie reis!

NZ is meer dan 1/3 en Fiji is meer dan de helft goedkoper dan NL. Thailand is één van de goedkoopste bestemmingen ter wereld. Als je niet al te gekke dingen doet, kan je echt ver komen met weinig is mijn ervaring.

Bedankt voor de reacties!

@Dillan: is dat incl beslastingen etc. die prijs? heb je misschien nog meer sites? thnx.

Ja , dat is allemaal incl belastingen en airport tax.
Kijk maar eens op www.WorldTicketCenter.nl of www.CheapTickets.nl of google het.

Ja inderdaad, ik ga alles maar eens goed vergelijken. Een paar honder euro verschil is zeker wel de moeite waard. Wat een visum voor Nieuw-Zeeland betreft, dat is toch tot 3 maanden niet nodig?

Ja, je kan 3mnd rondreizen in NZ zonder visum, in Fiji ook trouwens.

Oke. Ik ben ook niet van plan in een land langer dan 3 maanden te verblijven, maar heb ik dan toch ruim 3000 euro op m’n bankrekening nodig om toegelaten te worden tot het land? Ik heb namelijk gelezen dat er wat dat betreft een heel streng beleid geldt in N-Z en Australië.

NZ heeft een van de strengste douanes ter wereld. Maar wat ze ook vragen, niet over geldzaken in ieder geval. Heel belangrijk voor hun is het weren van drugs en flora/fauna vervalsing…ze zijn als de dood dat er misschien zaden onder je voetzool kleven die de bestaande flora kunnen bedreigen, zulk soort dingen. Over geldzaken zou ik me bij de douane niet zo druk maken, zorg wel voor creditcards dat is altijd goed.
Mijn broertje heeft Australie gedaan en daar is ook niet naar saldo oid gevraagd.