November '08 naar Nieuw-Zeeland! Tips of ideeën?

G’day!
In november dit jaar is mn plan om 3 maanden naar NZ en misschien ook nog OZ te gaan. Ik ben al eens 6 maanden naar OZ geweest, dus de meeste plekken heb ik daar al gezien. Vandaar dat ik in ieder geval de grootste tijd in NZ wil doorbrengen.
Hoe en wat precies weet ik nog niet, alles staat nog open… :question: De manier van reizen, met auto/bus/camper en ook het overnachten en ook waar precies allemaal heen te gaan! Tips zijn altijd welkom!:idea:
Zijn er meer mensen die eind dit jaar naar die kant vd wereld reizen??
:dag: Anne

Nieuw zeeland is echt geweldig :slight_smile: Tering daar ga ik weer met m’n enthausiasme :stuck_out_tongue: Eind 2005 ben ik er een maand geweest en dit jaar ga ik voor 7 weken. Kom op 10 november aan in Auckland.
Daarvoor eerst Noord Amerika, Canada en Fiji, daarna Australie. Maar die laatste heb jij al gehad, dus wie weet kunnen we elkaar van wat tips voorzien :slight_smile: NZ 2005 heb ik met Mambo gedaan, nu ga ik op eigen houtje.
Op m’n weblog kun je lezen waar ik toen allemaal geweest ben.

Greets,
Paul

Rond die tijd hoop ik ook in NZ aan te komen! Belangrijk detail: ik moet nog wel mn ticket boeken. :o Met welke maatschappij ga jij?
Ben al eens met Cathay Pacific geweest en een stop in HK hoeft geen 2x voor mij, zo bijzonder was het daar niet! En hoe ga je reizen in NZ? Ik begreep dat met de Magic het goed te doen is…
En Australië is inderdaad super gaaf! Ik zat te denken om ook even een stop te maken naar OZ, en vooral naar Sydney, zo’n gave stad! Maar dan ligt het er weer aan wat voor ticket ik neem, dus dat moet ik allemaal nog even uitzoeken… Jij hebt een around the worldticket, zag ik?
Groetjes, Anne

Een ticket boeken kán idd handig zijn :slight_smile:
Cathay Pacific via Hongkong heb ik toen ook gedaan. Met een tussenstop van 8 uur. Ben toen wel even de stad ingeweest maar dat vond ik maar een ouwe zooi. Dat was dan ook wel het drukke centrum. Het schijnt dat het toch wel een hele mooie stad is, maar waar dat dan was wist ik op dat moment even niet :stuck_out_tongue: Ik was ook vooral bezig met moe te zijn moet ik zeggen. Ik slaap niet zo best in vliegtuigen.
Ik vlieg nu met Qantas, maar dat is omdat ik dan van L.A. via Fiji vlieg. Ik heb inderdaad een around the world ticket.

Ik moet nog bedenken wat ik ga doen in NZ. Heb ook nog geen globale route uitgestippeld. Het plan was wel een aantal van de “great walks” te gaan lopen. De Marlboro track en de Kepler track bijv. En misschien nog de Tongariro crossing. Vorige keer de lange 3-daagse tocht in 2 dagen gedaan alleen toen was het nogal beroerd weer. Maar dat zie ik daar allemaal wel :slight_smile: En vervoer… ja misschien magic bus of zo., of de Kiwi express. Daar hoor je alleen veel verhalen over van feestende drankpartijen onderweg en dat hoeft van mij dan weer niet zo nodig :slight_smile: En misschien ook wel, das het fijne van alleen of reis gaan :stuck_out_tongue:
Het plan was om in ieder geval ongeveer te kijken wat de route wordt en me dan onderweg te laten inspireren door de mensen die ik tegen kom :zon02:

Wat heb je voor route door OZ gedaan dan? Heb je daar ook gewerkt of alleen maar rondgetrokken?

Paul

Had toen een stop van 15 uur in HK, door een vertraging hadden ze ook een hotel met eten geregeld. Dat was super relaxt om even te badderen tussen het vliegen door. Ben toen met 2 meiden ook het centrum ingegaan maar ik vond het ook nix! Dus daarom zou ik nu wel ergens anders een stop willen…
Ja idd, dat hoorde ik ook van de Kiwi-express! Mn broer is 9 maanden naar NZ geweest en die vond de Magic beter.
Ik ben in 2000 al in Australië geweest, dus heel wat jaren geleden. Van Sydney, Canberra, Blue Mountains, Adelaide, Mildura (weekje druiven geplukt, een ramp hahaha), naar Cooper Pedy, Alice Springs, Cairns, Townsville en dan met wat tussenstops weer naar beneden, naar Sydney, waar ik 3 maanden als au-pair gewerkt heb. Mn geld was compleet op, en ik wilde nog niet terug naar huis dus was dat een goede oplossing. Wel gaaf hoor, om in een stad als Sydney te wonen, vond het er echt geweldig (afgezien van het verschrikkelijke gezin waar ik terecht was gekomen… ;))! Waar je zeker naar toe moet zijn the Whitsunday islands, daar ga je naar toe vanaf Airlie Beach. Die zijn zo mooi, echt bounty-eilanden. Vond ik echt de mooiste plek van heel OZ, naast de Ayers Rock enzo. Ook Cooper Pedy was wel apart, waar men onder de grond leeft omdat het er te warm is.
Als ik er zo weer aan terug denk, wil ik echt weer snel terug hahaha!
Groetjes, Anne

Ik ken dat gevoel. NZ was de eerste verre reis die ik maakte en voordien lag mijn interesse daar totaal niet. Maar daarna… pff… ik had nog wel een jaar daar willen blijven :slight_smile: Georganiseerd reizen is alleen nogal wat duurder dus vandaar dat ik nu alleen op pad ga. Ik lees me nu ook helemaal suf in reisboeken en verdiep me echt in landen. Azie bijv. sla ik helemaal over, maar daar heb ik ook al prachtige dingen over gelezen :slight_smile: Het verlanglijstje groeit en groeit!

Whitsunday island zal ik niet zien vrees ik. Alhoewel… de route staat ook niet echt vast, alleen dat ik 2 maanden daar ben en Sydney als beginpunt heb en Cairns als eindpunt. Ik wilde van Sydney onderlangs gaan via Melbourne, Adelaide, Coober Pedy, Alice Springs en dan vliegen naar Cairns. Maar zoals ik al zei sta ik open voor suggesties!
En ja… bounty eilanden daar ging ik voor naar Fiji eigenlijk dus dat komt ook wel goed :stuck_out_tongue:

Mag ik vragen hoe oud Anne is? Niet beleefd ik weet het, maar ja… nieuwsgierig he :slight_smile: Ik 27 overigens.

gr.
Paul

staat dat niet in mn profiel?
Ben 28…:slywink:

Dat zou kunnen maar ik kon het niet vinden :wink:
Hangt het nog ergens vanaf of je gaat ja of nee of is het nog een kwestie van een ticket boeken? :slight_smile:
Ik laat m’n directeur na 7 jaar in tranen achter :crybaby:

Nou, mn verlof van 3 maanden heb ik al geregeld op het werk dus dat is wel al gedaan! :wink: Nu nog druk aant sparen maar denk sowieso dat ik de laatste maand ofzo ga WOOFen, anders red ik het niet denk ik, qua geld… Maar de 1e 2 maanden is het gelukkig geen onbetaald verlof, dus dat scheelt weer!
Dus… moet nu echt mn ticket gaan boeken want het wordt alleen maar duurder. Alleen weet ik nog niet zo goed wat ik wil. Het lijkt me het handigst om een ticket te hebben waar meteen alles in zit, dus ook een vlucht naar Sydney enzo. Dan is dat al meteen allemaal betaald enzo. Was laatst bij het reisbureau alleen dat vrouwtje had ook niet veel verstand van wat voor tickets er zijn, dus moet nog een keertje trug… Alleen begint het wel meer haast te krijgen, I know… :wink:
Dus jij neemt echt ontslag? Wat doe je voor werk dan?
Groetjes, Anne

Hey!

Toevallig vlieg ik op 8 november richting Nieuw Zeeland voor 4 maanden.
Ik ga via Amerika. Dit is goedkoper voor mij aangezien ik een fiets meeneem :wink: en hiermee ook het eiland over zal crossen!

Heb jij al een bepaalde route uitgestippeld? Of verder al wat plannen?

Misschien tot daar ergens! :slight_smile:

Groeten,

Friso

Hey Friso,
Mn ticket is inmiddels geboekt en ik vlieg op 9 november naar Auckland, kom er wel pas op 12 november aan omdat ik een stop van 2 dagen in Shanghai heb. Op de terugweg ook een stop van 2 dagen, maar dan in Beijing. Leek me wel leuk, om iets van China te zien en het ticket was een vd goedkoopsten!
Verder heb ik nog geen plannen… het leukste lijkt me om met een auto/camper NZ te ontdekken, maar dat is niet iets wat ik alleen zou doen. Dus als ik daar iemand ontmoet dan zou ik daar het eerste voor gaan! Met de bus kan altijd nog, want zo’n pass kun je ook daar halen.
Maar aan de andere kant ben ik ook niet echt van het plannen, onverwachten dingen/situaties zijn vaak veel leuker! Van de week heb ik foto’s zitten kijken van iemand die er ook geweest is en alles is er gewoon mooi en de moeite waard om er heen te gaan! :wink:

Maar jij gaat fietsen door NZ? Apart plan! :wink:
Groetjes, Anne

Vet hoor.
Als ik jou zo hoor ga je echt op de bonnefooi. Totaal geen plannen is wel spannend, maar toch niets voor mij :wink: Een beetje zekerheid inbouwen kan nooit kwaad :slight_smile:

Ik ga inderdaad het eiland over met de fiets. Vraag me niet waarom. Waarschijnlijk omdat ik backpacken ‘overdone’ vind. Iedereen doet het en ik wil altijd iets nieuws proberen of iets wat niet vaak voorkomt.

Op m’n weblog komt in ieder geval binnenkort de ‘hoogstwaarschijnlijke’ route. Ongetwijfeld zal ik hier van afwijken. Mocht je geinterresseerd zijn waar & wanneer ik ergens ben: http://0064-friso.blogse.nl .

Doeg!

de enige zekerheid die ik nu aan het zoeken ben is de hotels/hostels in Shanghai en Beijing! Dat is verplicht voor mijn visumaanvraag bij mijn stops daar! Denk dat ze bang zijn dat toeristen in China blijven ahum… :slight_smile:

En ik wil nog wel een beetje gaan kijken waar ik iig zeker naar toe wil! Maar dat ga ik niet ver van te voren doen, anders duurt het wachten nog zooooo lang!

Hoi!

Tja, China hè! Het land van pure gulheid, blijheid en geen zorgen. O, dat was natuurlijk alleen tijdens de Olympische Spelen!

Maar iig, ik zit t/m 13 november in het YHA Hostel Aucklandcity in… Auckland :slight_smile: Lekker in hartje stad en dus kan ik overal makkelijk heen!

Misschien tot dan dus.

Friso

Hi Anne,

Mag ik vragen wat je voor je ticket betaald hebt/waar je dit geboekt hebt?

Zelf ben ik momenteel bezig met een flex ticket naar NZ via Tokyo en terug via OZ en Fiji. De bedoeling is dat ik in januari voor een jaartje die kant uit ga. Activity International bood de mogelijkheid aan, maar ik kreeg afgelopen week te horen dat de Tokyo stop-over uit het pakket is geschrapt. Erg jammer, Japan staat bij mij (zelfs na twee keer) hoog op m’n wishlist.

Grt.,
Joost

Ik heb mn ticket gewoon bij een reisbureau geboekt (Arke) en heb er 1400 euro voor betaald, een prima prijs vond ik zelf! En vlieg met Air New Zealand. Maar dat is al weer even geleden dat ik geboekt heb. Rond die koers zit je iig prima voor een ticket naar NZ…!
Het maakt wel heel erg met welke maatschappij je vliegt, met Malysian Airlines bv. was het echt een stuk duurder! Air NZ en Korean Air vond ik toen de goedkoopste.

Wel gaaf dat je een jaar weg kan! Ben al eens 6 maanden naar OZ geweest, maar helaas kreeg ik nu niet langer vrij!

Succes met zoeken!

Groetjes, Anne