Ben een jongen van 26 jaar, ben opzoek naar een reisgenootje die zin heeft om met me een aantal maanden rond te trekken, werken hoeft niet perce maar dit is natuurlijk bespreekbaar.
Rond oktober/november ben ik van plan te gaan naar Nieuw Zeeland.
Het lijkt me mooi om van Auckland een stuk naar het noorden te gaan dit kan met een busreis maar als ik een gezellige reisgenoot vind ook mogelijk om een auto of misschien wel campertje te regelen. Ff een keertje een pilsje gaan drinken bij vrienden van me daarna nog verder naar boven rijden. Naar 90 mile beach to Cape Reinga. Beautiful place.
Dan richting het zuiden rijden, hoe staat niet precies vast. Rotorua, Taupo richting Wellington
de veerboot nemen naar Picton dan naar Nelson richting Christchurche en ga zo maar door.
Nogmaals varianten op dit voorstel zijn allemaal bespreekbaar.
Ik ga 11 nov naar nz, daar zal ik met de bus verder reizen auto of camper kan ik alleen niet betalen!! haha.
misch is het leuk om in contact te blijven!
Lijkt me idd. een goed idee om in contact te blijven wat zijn je plannen? kun je me daar iets meer over vertellen zijn er al concrete dingen die je wilt zien heb je veel ervaring met backpacken wil je ook gaan werken? hoelang ga je vertel ik ben benieuwd
Enne hoe is het met de planning nar New Zealand?
Ik heb besloten om met de bus daar rond te gaan trekken weet wel nog niet met welke organistatie!
Iticket heb ik ook al binnen, zal met de klm en Air NewZealand gaan!!
Kan bijna niet wachten haha, maar eerst nog centjes sparen!!
Ja hier gaat het super, ben afgelopen vrijdag naar travelactive geweest heb een persoonlijk gesprek gehad, er zijn een 4 tal data’s waarop ik kan/wil vertrekken naar NZ. nl: 6, 12 oktober of 3, 10 november. Welke het precies word weet ik nog niet.
Dus dat ik ga is al zeker, ik ga op een Working Holliday Visa. Moet vanalles regelen, maar dat gaat wel lukken omdat ik al een keertje met dat bijltje heb gehakt ben 3 jaar terug dus naar Australie geweest.
Jij gaat op 11 november he, t.z.t laat ik nog wel ff weten waar ik ergens te vinden ben via deze site. Laat ik wel een berichtje achter op je account.
Ik ben na het lezen van jou bericht gaan kijken wat travelactive precies inhoudt, en zoiets zocht ik inderdaad nog, welk pakket heb jij afgesloten bij hun? En weet je toevallig ook of er nog meer van dat soort organisaties zijn? Thx! En alvast veel plezier in NZ of course, tot wanneer blijf je? Ik vertrek als het goed is eind febr!
Hoeveel reis/zakgeld nemen jullie eigenlijk mee? Waar moet ik op rekenen? Ik wil zeker wel een aantal weken gaan werken en het liefst ongeveer 4 maand (minimaal) op reis… Tips??
Ook ik ben van plan om naar NZ (of Australie) te gaan. Eind oktober wil ik vertrekken. Twijfel nog of ik hier al wat ga regelen, of simpelweg alleen het ticket boek en daar pas ga kijken naar wat de mogelijkheden zijn. Volgens mij ben ik dan iig goedkoper uit en zit ik niet meteen vast aan een bepaalde planning (niet mijn ding, hihi). Ik zal wel moeten (en willen) gaan werken aangezien ik echt maar een heel klein budget heb. Wat zijn jullie plannen? Alleen rondreizen of ook werken? En voor hoe lang?
Ik ga ook gewoon lekker op de Bonnefooi. Begin in Auckland en trek dan naar het zuiden. Alleen net bericht gekregen dat het ticketaanbod van gisteren ineens niet meer geldt omdat alle plaatsen weg zouden zijn (had een optie van €1069, nu ineens €130 duurder).
Heb jij al geboekt?
Wat neem jij mee aan budget dan als ik vragen mag? En voor hoe lang ga je? En weet je al hoe je gaat reizen (openbaar vervoer)?
Ik zit nu al te kijken naar tickets voor februari, maar als ik het van jou zo hoor kan ik daar ook nog rustig even mee wachten? Balen trouwens dat je goedkopere optie al weg is!
Wat dat wachten betreft: ze adviseren wel altijd om zo vroeg mogelijk te boeken, maar ik denk dat je vooral ook geluk moet hebben. Het is natuurlijk ook afhankelijk van wanneer je wilt gaan reizen. In het hoogseizoen betaal je altijd meer dan in het laagseizoen.
Mijn budget is minimaal; heb nu zo’n €1500 gespaard. Ben daarom ook van plan om te gaan werken tijdens mijn reis. Voor wat betreft het vervoer in NZ zelf, daar heb ik eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht! Was wel van plan om bij ANWB internationaal rijbewijs te halen (just to make sure), maar denk dat het voornamelijk OV wordt en evt. liften.
Heb jij al wat concretere plannen?
Casper: heb je een jaarticket geboekt? Of een wereldticket?
Jorg: te gek joh! Had ik gisteren nu maar geboekt haha. Ben benieuwd wat jouw plannen zijn.
Iedereen iig heel veel succes met alle voorbereidingen!
Ik vertrek 11 nov richting Auckland.
Heb 3 maanden de tijd om nz te zien en neem ongeveer 3500 euroos mee
Wil ook graag gaan wooofen daar om geld uit te sparen!
Ik zal met de stay bus gaan reizen.
Heb er lang over nagedacht, maar omdat ik het niet leuk vind om alleen te reizen met een autootje wat ik ook niet eens kan betalen haha heb ik voor Stray gekozen!
ik wens iedereen veel succes en wie weet tot spreeks hier!!
Je reist iig al met een mooi budget! Jammer van de bus omdat dit je enigzins beperkt in de plaatsen waar je evt langer (of juist korter) wil blijven…of werkt het zo niet? Woofen is een goed idde. Als je goedkoop slaapplaatsen wil regelen, moet je eens op de website van couchsurfing kijken.
Mijn reisplannen zijn enigzins gewijzigd. Ik wil ook al jaren naar Zuid-Amerika, en kan daar voor kost en onderdak gaan werken in een hostel. Ticket is ook goedkoper, al met al, toch meer voordelen. Nieuw Zeeland volgend jaar misschien. Oh shit nee, moet ook nog ergens eens gaan studeren