Nieuw-Zeeland Vanaf Dec 17 Reisgenoten

Hey iedereen!

Ik zoek mensen die ervaringen hebben met het reizen in NZ, tips qua vervoer, budget, overnachting,…
En vooral ook reisgenoten van ongeveer dezelfde leeftijd als mij.
Zelf ben ik 26 jaar, momenteel werk ik, maar ik wil graag vanaf december naar NZ reizen voor enkele maanden. Tot ± maart. Het zou leuk zijn om in die periode of een gedeelte daarvan, samen met iemand of meerdere mensen te reizen. Om de kosten te delen, en omdat het altijd veel leuker is samen! Alles is sowieso nog bespreekbaar, want ik heb nog niets vastgelegd, zodat we dat samen kunnen doen. :slight_smile:

Groetjes, Eva

Hey eva, Ik g deze maanden ook naar Nieu Zeeland, daarna door naar Aussie maar miss kunnen we NZ samen gaan!!

Het komende half jaar ga ik reizen door Nieuw Zeeland en Australië. Ik wil dit gaan doen per eind November/ begin december. Het lijkt mij handig en chronologisch om in Nieuw Zeeland te beginnen gezien het feit dat het aan de oostkust van Australië zomer is en dus erg warm tot heet (+/- 40 graden) In diezelfde tijd is het in Nieuw Zeeland ook zomer maar een stuk aangenamer. Daar komt bij dat nieuw zeeland minder is buiten de zomer (dec/jan/feb) om. Australië is juist lekker buiten deze zomer op dit halfrond.

Buiten het feit dat je natuurlijk ontzettend veel mensen ontmoet op een dergelijke reis lijkt het me gezelliger dit samen te doen. Het lijkt mij leuk om 2 a 3 maanden Nieuw zeeland te doen per Stray bus eerst het zuidelijke eiland in ongeveer 1 a 1 ½ maand en vervolgens het noordelijk eiland. De Stray bus lijkt me vooral gezellig maar ik wil de mogelijkheid zelf een auto te huren/ kopen niet uitsluiten :slight_smile:

Daarna 3 maanden Australië voor diegene die willen aangezien natuurlijk niet iedereen dezelfde tijdsplanning heeft. Maar laat voor zich spreken dat er natuurlijk genoeg awesome routes zijn die afgelegd kunnen worden waarvan de oostkust Brisbane/ Cairns tot Sidney iig al vaststaat. Ook gezien ik een duiker ben en naar het Great Barrier reef wil. Werken om wat centjes bij te verdienen behoord tot de mogelijkheden…

Mochten deze plannen je wat lijken en je bent avontuurlijk genoeg dan lees ik graag je reactie en/of je PB.
And thats where the fun already starts :wink:

Greetz Joey Jorgos, JJ.

Hi Eva,

Ben in 2015 over het hele zuider eiland geweest en wil in december naar Auckland om over het noorder eiland te reizen en enige tijd in n hostel te gaan werken.
Samen lijkt mij ook fijner,als je eens contact wil leggen mail dan roaldhaan@gmail.com.
Groetjes Roald.

Hai Eva en Joey hebben jullie al geboekt naar nieuw- zeeland? Ik vertrek namelijk 1 januari 2018 naar Auckland en wil dan ook door heel nieuw Zeeland reizen in 6 weken.
Hoop snel wat van jullie te lezen.

Xxx