Paar vraagjes voor de Nieuw Zeeland kenner

hallo, nou ik ben druk bezig met dingen uitzoeken voor mijn reis volgend jaar september (en druk aant sparen :so:). het duurt alleen nog wel even dat ik ga maar ja zullen wel centjes moeten zijn :tssk:…

ik loop tegen een paar dingen aan: bij sites van hostels staat dat er geen bedlinnen is, alleen tegen betaling! klopt dit zo ja is een slaapzak dan aan te raden? en hoe zit het dan met handdoeken? moet je dit zelf allemaal meeslepen want dan moet er een MEGA rugzak komen :wacko:

ook ben ik bezig om een vliegticket te zoeken, via australia backpackers kun je startpakketten kopen dus incl. vlucht, eerste 2 overnachtingen etc alleen niet voor nz! bestaat er zoiets voor nz?
en waar kan je tickets boeken zonder de terugreis datum vast te leggen dus een ticket waar je binnen 3 maanden mee terug moet… zo’n hostel kan ik namelijk zelf nog wel boeken :slapen:

hoop dat iemand me kan helpen en andere tips zijn ook van harte welkom!! :wereld: groetjes afke

Hoi Afke,

Dan zou je een ticket moeten kopen waarvan je de retourvlucht mag wijzigen, evt tegen een bepaald bedrag. Je kan ook een open ticket kopen met geldigheid van een jaar, maar deze zijn doorgaans duurder. Dit alles kan je regelen bij een reisburo. Vervolgens kan je bij een reisburo in NZ je terugvlucht datum wijzigen naar de juiste datum binnen de max. geldigheid van je ticket.

Verder kan je toch zelf makkelijk overnachtingen regelen voor de eerste 2 overnachtingen? Een startpakket hoeft niet per definitie goedkoper te zijn.

En over het beddegoed, ik heb wel eens gelezen dat je dat soms kan huren. Bij reiswinkels kan je slaapzakken kopen die je heel klein kan oprollen en ook speciale handdoeken die meteen weer droog zijn.

Handdoeken moet je zelf meenemen, maar linnengoed is altijd bij de prijs inbegrepen. Je moet vooraf wel een paar dollar daarvoor betalen, maar dat krijg je terug, als je je bed voor vertrek afhaald en alles netjes bij de receptie in de wasmand gooit + de sleutel inleverd. Anders doet niemand dat;)

hmm dat van die sneldrogende handdoeken is een goeie, zal ik es ff gaan kijken wat die kosten… en miss is een slaapzak mee toch ook wel handig voor als ik bv een lange afstand wil wandelen en overnachten in hutten… of is beddengoed dan ook inbegrepen?

maar kan ook altijd daar nog 1 aanschaffen :S moeilijk, moeilijk, moeilijk
groetjes

Hoi afkeseinstra.
Ja, zeker een slaapzak meenemen; dat is het eerste wat je in je rugzak doet en verder zoveel mogelijk lichtgewicht dingen (en klein…) zodat je zeker geen MEGA rugzak mee hoeft te sjouwen, want dat is echt niet leuk!
Hoe vaker mensen reizen hoe minder ze over het algemeen meenemen.
Verder, als je dingen in NL kan kopen kan je ze meestal ook in andere landen kopen, zeker in NZ.
Probeer je rugzak niet zwaarder te maken dan 12 kilo. Ook de rugzak zelf moet van licht materiaal zijn, zonder teveel ritsen en zakken en waterdicht, zeker als je denkt te gaan lopen wat echt een aanrader is voor NZ. Probeer ook je rugzak compact in te pakken.
Voor de tropen heb je nog minder nodig.
Goeie reis!

tip: kijk eens voor een snel drogende handdoeken van xenos, niet zo duur maar wel goed!

Hoi,

Inderdaad ik ben ook geen hostel tegen gekomen waar geen bedlinnen aanwezig was. Heb er ook niet extra voor hoeven betalen.
Heb in totaal 1x mijn slaapzak gebruikt, omdat ik het bedlinnen niet zo fris vond lijken. Maar ik zou zeker een slaapzak meenemen.
Verder één grote tip, maar waarschijnlijk heb je die al tig keer gehoord, lonely planet kopen. Staat echt alles in wat je ter plaatse moet weten.

Groet,

Maarten.

hallo allemaal, iedereen erg bedankt voor de tips!! hier kan ik zeker wat mee en die slaapzak…die neem ik gewoon mee haha… neem m gewoon mee voor int vliegtuig kan ik er dan lekker warm onder zitten en heb ik m iig 1x gebruikt :slapen:

groetjes afke