December - Oud & Nieuw

Hello!!

In december gaan wij voor een maand naar Nieuw Zeeland. Waarschijnlijk kiezen we ervoor een auto te huren en te overnachten in hostels, B&B, motels etc. Is het verstandig een aantal accomodaties al van te voren (dus vanuit NL) te boeken? Of kunnen we dat makkelijk op de dag zelf regelen?

Daarnaast zijn we natuurlijk ook met kerst en oud en nieuw in NZ. Heeft iemand tips; wat is “the place to be” met oud & nieuw? Nog andere suggesties?

Alvast bedankt!
Greetz Irene

Hallo Irene,

Helaas kan ik je geen antwoorden geven op je vragen, maar ik reageer toch even. Ik zit namelijk met dezelfde vraag. Ik zit ook in december en begin januari in NZ en hoorde dat het er dan erg druk kan zijn ivm schoolvakanties.

Kan iemand vertellen of het verstandig is om hostels al vooruit te boeken? En Irene, heb jij misschien al ergens anders antwoord op je vragen gekregen?

Grtz Vins

Hoi Vins,

Tnx voor je bericht. Wij hebben voor onze reis in New Zealand inmiddels een Britz Rookie Campervan gehuurd. Dit is een Volkswagen Caddy busje, waarin je ook kunt slapen. Omdat de achterklep fungeert als tent zullen we daarmee voornamelijk op campings staan. We hebben hier ook voor gekozen omdat we van verschillende mensen te horen kregen dat het inderdaad druk kan zijn bij de hostels.

Ik heb een aantal reacties gekregen waarin mensen aangeven dat reserveren noodzakelijk is. Maar dat hoeft nu ook weer niet vanuit Nederland; het gaat meer om wat telefoontjes naar hostels op de dag zelf. Omdat het wat drukker is in de periode waarin wij gaan, zul je dan misschien iets meer telefoontjes moeten plegen. Alleen als je ergens bijzonders met kerst en oud & nieuw wilt overnachten lijkt het me wel verstandig alvast wat te boeken. Maar als ik jou was zou ik alleen de eerste nacht(en) reserveren, de rest zie je daar wel. New Zealand leent zich daar bij uitstek voor! Wel kun je bijvoorbeeld alvast een (gratis) hostelboekje bestellen om al even te kijken wat er allemaal is. Je kunt deze ook ter plaatse krijgen hoor maar het is wel zo leuk alvast wat voorpret te hebben :wink: Bestellen kan via: http://www.bbh.co.nz/.

Succes en alvast een goede reis gewenst!
Groeten, Irene

hoi irene, wat zijn de kosten van zo’n busje? ik moet ook alles nog regelen voor 1 dec.tot 1 maart.

Hoi Sacha,

Ik kreeg van Joostnl nog een heel handige link door. Kan je alle prijzen vergelijken.

http://cheapcarhire.co.nz/

Wij gaan zelf waarschijnlijk toch naar een auto’tje kijken. Is echt stukken voordeliger. Eventueel ergens een tweedehands kampeerset op de kop tikken en we zijn helemaal klaar:hihi:

Groet Vins

ohww…die ziet er goed uit…ik moet er ff goed op aan de slag, want ik krijg geen beschikbare inleverdatum, maar de prijzen zijn erg gunstig voor een maandhuur. dank je. wat hebben jullie gehuurd? en waneer gaan jullie?

hoi ,stom van me…dec. jan. gaan jullie. misschien kunnen we nog iets regelen wat stukjes lift betref tegen delen van kosten? maar misschien hebben jullie daar geen zin in…ik zou enigzins pc contact best fijn vinden voor tips uitwisseling… ik vindt het toch best spannend merk ik…zo alleen voor het eerst alles regelen ,doen, betalen en uitzoeken. wie weet kunnen we nog iets voor elkaar betekenen.

Hoi Sacha,
De Rookie Britz kost voor een maand ongeveer 2200 euro. Dit is inclusief ferry overtocht, campeerset (tafel, stoelen, koelkasje, slaapzakken) & verzekeringen (ook voor de bijrijder).
http://www.britz.com.au/australia-road-trip
Groet, Irene

Lijkt me leuk, stuur maar een prive-berichtje. Als je me je mailadres dan ook stuurt kunnen we gewoon mailen, leuk!

Groet Vins

bedankt voor de beide reactie’s. momenteel zit ik ff op een twijfelpunt. misschien gooi ik de boel om, en ga eerder weg en ga ik op de terugweg in maleisie een tijdje doorbrengen. dit heeft met verschillende factoren te maken. .zoniet, dan hoor je zeker van me…

in nieuw zeeland wordt heel anders oud en nieuw gevierd als hier. ik heb begrepen dat er niet heel erg veel aandacht voor is. vaak wordt er smiddags of savonds gebarbequit en soms gaat iedereen gewoon al weg om half 12 hahaha…zo niet half 12 dan om 00:15 uur hihi… dat zijn de verhalen die ik hoorde van mijn broer…die zat vorig jaar op een feestje waar hij stomverbaast zat te kijken dan de 1 na de ander rond half 12 naar huis ging omdat ze moe waren…in de grote stad zal het misschien anders gaan…hihi

Haha nou sacha dat is inderdaad anders dan hier in nederland. (misschien moet ik dan toch maar in australie blijven) Ik vlieg rond 12 december naar Christchurch vanwaar ik met een auto door NZ ga crossen om uiteindelijk 2 maanden later uit te komen in Auckland. Heb er echt super veel zin in!!!

groeten

Bram

super!!! je zult het mooi vinden! voor feesten ben je in nieuw zeeland iets minder op de plek…in de grotere steden zoals christchurch of wellington kun je misschien wat meer verwachten! en auckland natuurlijk ook!

Hey!
Ben zelf met oud en nieuw in Auckland (kerst niet, dan ben ik denk ik wat noordelijker) maar vooral OenN moet in Auckland gaaf zijn omdat het de eerste wereldstad (als je dat zo kan noemen, haha) is waar het 2009 gaat worden!
Groetsels en goeie reis alvast!

jaaaa dat is natuurlijk super! veel plezier daar!komt vast goed…het is super daar!