Backpacken November en December

Hallo allemaal,

Mijn ticket is geboekt en half novmber vlieg ik naar Nieuw Zeeland. Mijn reis begint op het zuidereiland ( christcurch) en eindigt een maand later in Auckland, waarvan ik weer terug naar huis vlieg.

Heb al veel over nieuw zeeland gelezen, alleen er zijn zoveel leuke dingen te doen en te zien, dat ik niet weet of dat allemaal in een maand past…
Het plan was om via de Intercity bussen te reizen ( je koopt dan een tegoed van een aantal uren waar je dan mee kan reizen) Heeft iemand hier ervaring mee? Het lijkt me nl leuk om locals te ontmoeten, en volgens mij is dat niet zo in de andere bussen ( stray, kiwi, naked). Ook heb ik naar een huurauto gekeken om dit met de bus pas te combineren. Waar kan ik het beste een huurauto huren? op het noordereiland of het zuidereiland? Of allebei?

Het lijkt me ook leuk om bij locals te overnachten, bijv op een schapenboerderij. Heeft iemand hier ervaring mee of adressen?
Alvast bedankt!

Groetjes Marieke

Hoi Marieke,

Voor je vragen over bussen en huurauto’s: zie de sticky’s bovenin dit forum.

Om te overnachten op een boerderij zou je bijvoorbeeld eens kunnen kijken naar werken voor kost en inwoning, bijvoorbeeld via WOOFF of Helpexchange.

Groetjes :dag:

Hey Marieke,

als je financieel kan geen seconde twijfelen en een auto of beter een campervan huren. Op een maand kan je heel veel zien als je mobiel bent, met het openbaar is dit plots heel wat minder.

Langs de supermarkt passeren en zelf je potje koken in de keuken van het hostel of camping, hier zal je automatisch een hoop volk ontmoeten. Op een camping eerder locals als in hostels.

Ik heb geen ervaring met overnachten op boerderijen,…

Voor tips over NZ: anneliesfreek.wordpress.com en doorklikken naar Nieuw-Zeeland.

Veel plezier!

1 like