Wie is er in Maart in NZ?

Hee 10 maart vlieg ik eindelijk naar Nieuw-zeeland!
Zijn er mensen die er ook rond die tijd zijn???
Ik ga eerst een tijd naar Auckland om vervolgens mijn reis verder te maken naar Wellington! Lijkt me leuk om daar Nederlandsers te ontmoeten!

Hey!

Ik vertrek op 17 maart richting Auckland en blijf dan 6 weken in NZ voordat ik naar Australie ga. Ik ben van plan eerst 2 weken het Noordereiland rond te trekken en daarna 4 weken t Zuidereiland… ga je met het ov op pad daar of huur/koop je een auto?

Hee!

Zit nu in Auckland, maar vertrek zondag naar Invercargill, om van daaruit eerst het zuidereiland te ontdekken! :slight_smile:

Hoi ik zit in Piha kust plaatsje ten westen van Auckland. Heb met een busje rondgereisd samen met mijn vriend maar kan de laatste paar weken op een huis passen.

Ons busje (incl alle campeerspullen) is te koop (vanaf nu 24 maart), relaxed matras geen luchtbed, gaststel, pannen, bestek etc, dozen met wieltjes voor je spullen Iemand interesse?

Het is een Ford econovan maxi, het is een wat langere bus ideaal voor lange mensen maar sowieso relaxed omdat je wat meer ruimte hebt.

Mail of bel voor meer info, en op deze flickr link twee foto’s van het busje. http://www.flickr.com/photos/85225679@N00/

Bel me op het (lokaal vast nummer) (09)8128272 mail: [EMAIL=“sannetiebie@hotmail.com”]sannetiebie@hotmail.com , maar bellen is makkelijker.

hoi, ik heb beneden al een bericht geplaatst, over mijn busje maar ik moet even zeggen dat het openbaar vervoer niet ideaal is in NZ. Op de mooiste plekken (die wat minder toeristisch zijn) kom je niet met het ov. Ik en mijn vriend hebben dus rondgereisd met een busje. Ideaal, want je kunt echt goedkoop kamperen (ongeveer 7 dollar per nacht pp, zo’n 3,50 euro) op de doc campsites, veel aan het strand, zoals in de coromandel, daar is het super mooi of Abel tasman, golden bay. Op bovenstaande plekken kom je alleen via gravelwegen, maar daar komen dus echt geen bussen en treinen zijn er al bijna helemaal niet. Met een huurbusje mag je niet op gravelwegen rijden omdat als er wat gebeurd ze het te duur vinden om je er vandaan te halen. Een auto of een busje kopen is dus echt wel relaxed. Ik heb ook een keer met een auto rondgereisd ion NZ, maar dan is het wat vervelender omdat je ook een tent moet kopen ehn je minder snel weg kan. Met een busje stap je uit bed en rij je weg. En als je met een tentje bent ga je vaker als het regent in een hostel en die zijn al snel 30 dollar. Genoeg reclame voor mijn mooie busje…haha Nee maar serieus, ik vond rondreizen in een busje echt superchill en zou het weer doen als ik nog een keer terugkom.
groetjes Sanne

Hoi Elisiaa,

Leuk dat je ook naar NZ gaat!

Ik zelf verwacht ook rond de tiende te vliegen, via welke maatschappij ga je?
Voor wat voor periode?

Zelf wil ik een jaar blijven in NZ, het lijkt me een schitterend land!.