2 maanden NZ augustus, september 2009

Hey allemaal,

Ik ben van plan om na mijn afstuderen (juli 2009) er twee maandjes tussenuit te knijpen en een rondreis te maken in NZ. Maar juist dan is het winter in NZ. Heeft iemand ervaring met reizen in deze periode, wat raad je me aan. Ik weet ook nog niet precies hoe ik het wil gaan doen, met de bus of een auto regelen. Tips, adviezen etc zijn zeer welkom :smiley:

gr’s
Marian

Voor mij is het helaas niet mogelijk om op een ander tijdstip te gaan.

wij vertrekken in oktober, vliegen met qantas en gaan voor 25 dagen ofzo naar nz, we vliegen naar christchurch en dan met een camper rijden we naar auckland…
de auto weten we nog niet goed welke, ofwel spaceship beta, of bedmobils, of zorb sleeper van of explore more rotovegas…

je kan ook de kiwibus nemen…

naar het schijnt is het dan niet zo koud, het is daar geen winter als hier… het kan wel flink wat regenen

Het is misschien een idee om een combinatie te maken.

Wij gaan in juli voor (maar) 2 weken en vliegen dan op Christchurch en blijven daar een paar dagen (mooie plaats). Op het zuidereiland is het kouder dan op het noordereiland en we gaan dan ook de treinreis maken door de Nieuw-Zeelandse Alpen van Christchurch to Graymouth en terug (dagtocht). http://www.gaytravel.net.nz/nz/Tranzcoastal.html. Dit wordt wel ā€œde mooiste treinreis van de wereldā€ genoemd en is aangeraden door een nichtje van mij die daar al jaren woont (en ze wil weer mee…).

Dan nemen we de trein van Christchurch naar Picton en ook dat moet een heel mooie treinreis zijn langs de kust. Eventueel kun je een stop maken bij Kaikoura. Bij Pickton varen we over naar het noordereiland en daar huren we een auto waarmee we middendoor het noordereiland naar Auckland rijden. Daar willen we 1 week over doen. In Auckland laten we de huurauto achter en vertrekken weer uit Nieuw Zeeland.

Zo heb je van beiden wat. Ik moet zeggen dat ik niet van een bus houd; te veel wachten en geregel en reist niet zo prettig als een trein (vind ik). Maar als je alleen bent, dan kan ik me voorstellen dat je contacten zoekt. Het nadeel is dan wel dat er in die bussen vooral (of alleen maar) toeristen zitten en geen lokale Nieuw Zeelanders.

Succes met je keuze.

Hey Marian,

als je nog een reismaatje zou zoeken voor september wil ik me gerust voorstellen in een wat uitgebreider berichtje, mijn oorspronkelijke reisgenoot heeft het laten afweten en ik zou liever niet alleen door het land trekken maar samen met iemand anders een autootje huren en zo een maandje gaan sightseeen

Groetjes
Sven, 30, treinbestuurder uit Mechelen, Belgiƫ