Hallo allemaal,
ik zou graag met mijn vriend 3 -3,5 weken naar Nieuw-Zeeland gaan vanaf eind december. Nu weet ik dat een ticket zo’n 1700 euro kost, maar ik heb geen idee met welk budget ik rekening moet houden voor de rest van de vakantie. NZ staat bekend als duur land, klopt dat?
We zouden een auto willen huren en in hostels en hotels willen overnachten, maar een camper is ook nog een optie… Het hoeft niet erg luxe te zijn.
Ik vind 1700 euro voor een ticket wel heel veel geld. Vraag eens een offerte op via Kilroy. Ik betaalde namelijk 1000 - 1200 euro voor mijn ticket en daarbij kon ik ook nog voor stopovers kiezen in diverse landen.
Wanneer je in december gaat reizen kan dit wel wat duurder zijn. Ook het huren van auto’s en campers is vanaf half december een stuk duurder, omdat het dan zomervakantie is in Nieuw-Zeeland. Toch ben je nu nog vroeg genoeg om alvast een auto/camper vast te leggen en dit kan vaak nog tegen goede tarieven.
Het eten in Nieuw-Zeeland is niet duurder dan in Nederland. Uit eten gaan heb ik zelf vaak als goedkoper ervaren dan zelf alles kopen. De lonen zijn er lager en dus kun je voor een leuke prijs ($20 = €10) gegeten hebben met een drankje er bij.
Overnachten in hostels is een goedkope optie. Het is ook leuk om te overnachten op vakantieparken, hier hebben ze vaak kleine cabins waar je met z’n 2e in kunt overnachten voor 50 - 75 dollar per nacht. Let wel op dat ook deze vroegtijdig vol zijn geboekt in december en januari.
Mocht je de data nog aan kunnen passen, dan is mijn advies om voor half december te gaan of na half januari. Zo ontloop je de drukte van de schoolvakantie en zijn de prijzen meer interessant.
1700 euro voor een ticket??? Je bedoeld daarbij wel twee tickets hoop ik? 1000 euro max, met Air New Zealand.
Een camper huren is echt zoveel relaxter dan een auto. Je bent veel vrijer. En echt duur hoeft het niet te zijn hoor. Kijk eens bij Britz of Alpha campers. Nette campers en niet zo duur hoor. Wil je echt geld besparen kun je kijken voor wicked campers, maar dat zijn best wel afgeragde bakken…
Wij gaan 32 dagen door Nieuw zeeland trekken en hebben een budget gereserveerd van 5500 euro, exclusief de vliegtickets.
Wij hebben een britz camper gehuurd, een redelijk grote (4 personen) met douche en toilet voor 32 dagen voor 2200 euro.
Waar je rekening mee moet houden met de camper, is dat als je een kleine camper huurt je problemen hebt met waar je je koffers laat.
Veel campers hebben geen ruimte voor koffers. Er wordt ook vaak geadviseerd om met softcase koffers te reizen, omdat je die makkelijker kwijt kan. Verder zijn er een aantal camper verhuur bedrijven die je koffers kunnen opslaan of doorsturen naar de plaats waar je je camper weer inlevert.
Omdat wij niet zo veel vertrouwen hadden in het doorsturen van de koffers hebben we besloten om een wat grotere camper te huren, 4 persoons zodat we de koffers op 1 van de bedden kunnen leggen.
dankjulliewel voor de uitgebreide reacties. Ik had blijkbaar inderdaad een topdatum gekozen, want op andere data bleek het ticket al iets lager uit te vallen. voor 1000 heb ik het in deze periode niet gezien, maar 1200 is al een stuk gelukkiger. Ik ga deze week boeken en zal het forum nog wel een tijdje volgen voor alle tips!
Wij nemen altijd gewoon twee backpacs mee, prop je zo ergens achter/onder/in. Tijdens de vlucht(en) flightsbaggs er omheen en de rits van hangslotje voorzien, ideaal.
Maar wil je echt met een koffer dan heb je met een twee/drie persoonscampertje wel een probleem inderdaad…