Budget 3 maanden Nieuw Zeeland

hallo allemaal,

ik wil volgend jaar voor 3 maanden naar nieuw zeeland en ben druk aan het sparen omdat ik gewoon vakantie wil vieren daar!!!

nu is mijn vraag: wie kan mij een idee geven van wat ik kwijt ben/hoeveel ik mee moet nemen?
ik heb ergens gelezen dat je tussen de 50 en 80 euro per dag moet rekenen, klopt dit? en voor diegene die er al geweest zijn: kunnen jullie mij vertellen wat jullie kwijt waren (ongeveer)… je mag me ook mailen ik snap dat dit ietsie persoonlijke informatie is…

het is alleen zo dat met iedere dag dat ik werk me de moed verder in de schoenen zakt :S ik werk en spaar maar in mijn ogen schiet t allemaal niet op € 0.50 per gewerkte dag erbij :frowning: dus als iemand me kan helpen met een indicatie :slight_smile:

groetjes afke

Hoi Afke,

Ik zit eig met dezelfde vraag, vertrek in nov naar NZ en ben wel nieuwschierig of iemand me kan vertellen of 4000 euro voldoende zal zijn.
heb je al berichtjes gekregen van andere mensen?

ik hoor het graag !

veel succes met je reis naar nz!

misch tot spreeks

Gr

Joyce

hallo Joyce,

ik heb helaas nog geen reacties ontvangen :frown:

ga je dit jaar november of volgend jaar vertrekken? en voor hoelang?

ik ben zelf van plan om maximaal 3 maanden te blijven (ivm visum) maar misschien heb ik het na twee maanden allemaal wel bekeken haha… vandaar ook dat ik het zo moeilijk vind om nou te bepalen wat “genoeg” is… het is natuurlijk ook maar net hoe je daar gaat leven, als je iedere avond wreed gaat stappen gaat t snel! maar dat ben ik iig niet van plan!

ik zit zelf ook te denken aan rond de 4000 euro en dan alleen voor daar, ticket niet meegerekend… maar beter te veel dan te weinig!!

groetjes afke

Joi Afke,

IK zal volgende maand vertrekken, ook ik wil 3 maanden blijven lekker genieten van het land!
Heb mijn ticket ook al binnen en de busreis is al betaald en dan hou ik ongeveer nog 4000 over.
Heb er enorm veel zin in.
ga je ooknov dit jaar of spaar je nog door tot volgend jaar nov?

tot spreeks

Gr Joyce

heyhey,

ga volgend jaar september pas :S duurt nog zo ontzettend lang maar heb ik nog wel ff tijd om te sparen… kan het nu gewoon nog niet betalen, helaas…

ga je alleen of met iemand?
iig heeel veel plezier en als je terug bent… laat eens weten hoe je het gehad hebt ben ik echt heel nieuwschierig naar hihi…

en als je 4000 overhoud en bus enz al betaald is… denk ik toch dat dat echt wel genoeg moet zijn!!

groetjes afke

Jammer dat hier niet echt op gereageerd wordt, ik ben namelijk erg benieuwd hoe duur Nieuw Zeeland nu werkelijk is.

Wat is het dagbudget en wat krijg je daarvoor. Ik doe maar even een gok:

Slapen = 15 euro per dag
Eten = 10 euro per dag
Openbaar vervoer (incl trein etc.) = 20 euro per dag (gemiddeld)
attracties = 5 euro per dag

Totaal dag budget = 40 euro x aantal dagen dat je er bent (per persoon).
Dit is op niets gebaseerd, daarom hoor ik graag wat wel realistisch is… :chin:

Hey Afke & Joyce,

Persoonlijk heb ik zelf alleen reiservaring in Australie, maar als ik de verhalen moet geloven dan is Nieuw Zeeland net iets goedkoper.

Net als Australie is Nieuw Zeeland een erg backpack vriendelijk land en je kan overal in restaurantjes goed eten voor enkele $'s. Overnachtingen zijn ook niet duur als je kiest voor shared accommodation, 2 persoons kamers zijn ietsje duurder maar zeker betaalbaar. Persoonlijk was ik ongeveer 50-60 AUD per dag kwijt wat neerkomt op ongeveer 30-36 EUR. Nu is NZ wat goedkoper maar zou ik zeker minimaal 50 EUR per dag uittrekken, je weet nooit wat er op je pad komt.

Als je liever van te voren een vast bedrag wilt reserveren dan kun je er over nadenken om een reispakket te nemen. Hier zit dan in accommodatie en vervoer langs alle bezienswaardigheden die nieuw zeeland je te bieden heeft. Bovendien werkt men vaak met ‘haltes’ waar je voor onbepaalde tijd kan blijven om later je reis te vervolgen.

Zelf ben ik zeer te spreken over: www.traveldevils.nl

Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Groetjes,

Ron

Met 50 euro per dag kwam ik op mijn eerste reis goed rond, ik had ongeveer 1500 euro per maand nodig (alles incl - slapen, bussen, autohuur voor een tijdje, activiteiten als raften, jumpen, en wat al niet meer). De tweede keer had ik iets van 35 euro, dat was aan de krappe kant, maar niks wat een weekje bijbeunen op een boerderij niet recht kon trekken…

NZ is inderdaad iets goedkoper dan Oz, in slapen, eten èn reizen.

Veel plezier allemaal!

Het is natuurlijk te zien hoeveel luxe je wilt op reis.
Vorig jaar zijn we er in maart voor ongeveer 5 weken geweest. We hebben gekeken om de goedkoopst mogelijk auto te huren en met verzekering kwam dit (denk ik) op 32NZD per dag. Het voordeel van auto is dat je toch iets flexibeler bent dan bus. Zorg wel voor internationaal rijbewijs.

Met auto is het dan ook simpel om tentje mee te doen en je kan er goedkoop kamperen om de campings van DoC. Soms ietsje meer afgelegen maar verzorgd en goedkoop. Als je dan af en toe naar de supermarkt gaat, dan kan je nog zelf koken.

Voor de rest is het een beetje afhankelijk van de activiteiten die je wilt doen. Trekkings kunnen goedkoop zijn, maar een bungy sprong is dan weer duur (100€).

Wil je meer informatie kan je kijken op onze website www.boydens.eu of kan je me mailen naar [EMAIL=“wim@boydens.eu”]wim@boydens.eu

Hoi,

Stelregel is dat je bovenop je reissommen, ongeveer € 50,00 per dag moet reserveren voor de dagelijkse kosten, eten, entrees, slapen, benzine / reiskosten.
Wij zijn 29 dagen geweest en waren ongeveer 62,00 per dag kwijt, totaal 1800€. We hebben nergens naar gekeken en elke dag in restaurants gegeten. De NZ dollar t.o.v. de € maakt veel goed!

hallo allemaal, bedankt voor alle reacties!!

ik heb inmiddels de benodigde centjes binnen en ga deze week mijn ticket boeken whaaah vind t allemaal erg spannend :wereld:

heb 50 euro per dag en dan ticket enz niet meegerekend en zo te lezen is dat genoeg!! (zijn er nog mensen die in sept gaan vertrekken??)

groetjes afke

50 euro moet lukken, ligt er wel aan hoe je reist. Wij reden met een camper rond en zaten met twee personen aan 100 euro per dag totaal. dat was incl. eten, campingkosten, activiteiten, benzine enz. En wij hebben niet echt op geld gelet. Niet met geld gesmeten natuurlijk, maar echt niet zuinig gedaan.

1 like