Beste reizigers,
In de planning staat om volgend jaar oktober voor drie weken naar australia te gaan en dan drie weken naar nieuw-Zeeland te gaan.
Wij hebben totaal 8.000 euro als budget voor deze reis.
Wat mij niet duidelijk is hoeveel zakgeld ik nodig heb om te leven dan heb ik het alleen over eten?
Slaapplek en excursies hebben we redelijk op papier staan wat dat gaat kosten.
Ik hoor wisselende verhalen we zijn met ze twee aan het reizen in nieuw-Zeeland met een camper en willen dan daar in gaan koken dus het zo goedkoop mogelijk te houden.
Alvast bedankt!
Wij gaven in Nieuw Zeeland 2099 dollar uit aan eten, in 55 dagen. Dat komt neer op zo’n 1330 euro, 24 euro.
12 euro per persoon per dag. Dat is al het boodschappengeld, dus ook de wc-papier, afwasmiddel, zeep, shampoo, etc.
Nu ik het zo opschrijf vind ik het een hoog bedrag. Wij hebben namelijk bijna iedere dag in onze kamper gekookt.
Maar boodschappen zijn gewoon wat duurder in NZ dan in Nederland. Dingen zoals bier tikken aardig aan en ook sommige producten als melk, kaas, brood, etc. Ik denk dat je het zeker ook van minder geld kan doen. Het ligt een beetje aan jezelf. Wij vonden het belangrijk om ook gezond te eten en afwisselend. We hebben dus dingen niet echt gelaten. Bij de Farmersmarkt kan je wel goedkoop groenten en fruit kopen en het ligt ook sterk aan het seizoen welke producten er zijn. Hopelijk kan je hier wat mee