Budget

Hoi allemaal:dag:,

Einde van dit jaar of begin volgend jaar wil ik samen met mijn vriend een trip maken naar Australie>>>. Nou ben ik al flink aan het sparen, maar heb niet echt een idee hoeveel. Ik ben een half jaar op reis geweest naar azie, zuid- en midden amerika. En daarvoor hadden we een budget van ongeveer 1000 euro per maand, maar iets zegt me dat ik het daar niet mee ga redden in Australie.
We willen voor ongeveer 3 maanden gaan en willen het low-budget gaan houden. Alvast bedankt voor de tips:thumbsup:!

Groetjes,
Marieke

Het loopt niet echt storm met reacties zie ik. Vandaar dat ik even reageer, want anders voel je je ook zo genegeerd, niet?

Maar een pasklaar antwoord heb ik niet. Daarom worden deze vragen wat minder enthousiast beantwoord. Het hangt er zo ontzettend vanaf hoe je reist, waarmee, waar je slaapt, hoe slim je bent in het vinden van betaalbaar onderdak, welke excursies je maakt, welke souvenirs je koopt, etc etc.

Maar als je de zoekfunctie op dit forum gebruikt kun je wel erg veel topics vinden over de kosten. Als je alles leest en naar je eigen situatie vertaald moet je op zich een redelijke indicatie krijgen wat jij voor budget nodig gaat hebben.

Succes!

Hou zeker 1000 euro pp per maand aan, en dan kun je inderdaad niet al te veel gekke dingen doen.

Om geld te besparen kun je een paar weken tussendoor gaan werken tegen kost en inwoning (kan binnen je toeristenvisum omdat je er geen geld voor ontvangt), bijvoorbeeld via wooff of helpexchange. Daarnaast kun je goedkoop reizen door huurauto’s terug te brengen naar het verhuurbedrijf (rental car relocating).

Ik kan je vertellen dat australie redelijk duur is op het moment. met 1000 euro per maand red je eten/slapen en reizen wel maar mocht je dingen als excusies etc willen doen komt dat er boven op. En als je ook nog af en toe eens uit wil gaan gaat het helemaal hard.

Bedankt voor jullie reacties!!

Groetjes,
Marieke

Je moet rekenen op 1500 a 2000 euro per maand gezien de wisselkoers nu echt heel slecht voor ons is.

Is dat niet erg veel 1500 - 2000 euro ?
Is dit alleen dan hostel + eten of wat heb je hier bij in berekend?

Hallo,

Ik bereken hier inclusief dagtours en activiteiten en vervoer.

Ok, dan ligt het er aan als je dure dagtours ga doen, en wat moet je dan op de dag van vandaag rekenen als je gaat werken qua budget ?

Hallo,

Geen idee ik heb er nooit gewerkt heb er alleen door heen gereisd. Tuurlijk kun je het zelf zo duur maken als je wilt. Maar ik ben er geweest toen kreeg ik 2 AUD voor 1 euro het is nu 1,35 voor 1 euro. Dan worden boodschappen flink duur. Want uit eten gaan is veel duurder dus zul je vaak in je hostel eten moeten gaan koken. Verder kost iets leuks doen toch al snel georganiseerd 50 euro dan kan het hard gaan.
Trouwens dit is voor 2 personen zoals de starter van het bericht ook vroeg.

1 like

Dat bedoel ik… :confused:

Blijft fascinerend om te zien hoe voor iedereen de kosten zo ongelooflijk kunnen verschillen!

Hallo,

Dat inderdaad je kunt het ook nooit precies opgeven het verschild zo erg per persoon.