Hoi allemaal
ben nieuw hier, en ga vanaf vandaag sparen voor een reis naar australie…
wanneer ik wil gaan? Zo snel mogelijk, whaha maar ja, dan heb ik de vraag, hoeveel geld heb je gemiddeld nodig voor 3 maanden australie?
Ik weet dat de vlucht behoorlijk wat kost, maar wat zijn jullie ongeveer kwijt kwa geld aan jullie vakantie??
Dan kan ik een beetje uitrekenen wanneer ik ongeveer kan gaan…
Wil er ook nog iemand met mij mee? whaha Heb nog niemand die mee wil/kan gaan…
Maar goed, eerst sparen… en dan… dan gaat hopelijk mijn droom uitkomen.
Australie ligt kwa prijzen zeer dichtbij Nederland een brood kost ook gewoon gemiddeld 2 euro.
Accomodatie is als je het logbudget is vaak gedeeld met andere anders is het bijna niet te doen.
Ik zou rekenen op zo’n 1500 euro per maand maar dat is dan inclusief leuke dingen doen en eten en drinken.
Ik ben in 2006 3 maanden naar Australië geweest. (Sydney, Melbourne, Adelaide, Alice Spings (uluru) Darwin, Cairns en terug naar Sydney en alles er tussen in). Denk dat je voor vlucht ongeveer 1200 euro moet rekenen, dan de spullen die je nog moet kopen als backpack, slaapzak etc ongeveer 300 euro en dan het verblijf zelf. Voor 1500 euro moet het idd goed kunnen. Ik was intotaal zonder vlucht en kosten vooraf ongeveer 4000 euro kwijt. Dit is inc week Bangkok en week HongKong, vervoer met greyhoudbus, tours en andere uitstapjes, eten, overnachtingen in dorms etc.
succes met sparen! Het is zooooo de moeite waard. Weet je al welke route je wil gaan doen?
hoi merijn, de route die jij aangeeft, lijkt mij ook heel gaaf, maar ik ben t allemaal nog aan t uitstippelen… heb nog de tijd… wat ik me wel afvraag, welke vliegtuigmaatschappij die naar australie gaat, heeft genoeg beenruimte… ben een keer naar zuid afrika geweest, en heb speciaal gevraagd om plaats bij uitgang, maar heen en terug niet gekregen, en t was een ramp… heb na de vakantie een half jaar bij fysio gezeten voor mijn rug…
@ Merijn. Wat zijn jou ervaringen met Greyhound? Mijn reisburo vertelde mij namelijk dat het erg makkelijk is bij reizen met de bus, maar je kan er ook cursussen en tripjes van betalen.
Malaysian Airlines heeft genoeg beenruimte (maar niet alle stoelen). Ook Singapore Airlines is goed. Probeer www.seatguru.com voor de beste plaatsen.
Yeehaw
Mijn ervaring met Greyhound was super goed. Je bent toch vrij flexibel. Kunt uitstappen en weer instappen waar je wilt en hoeft alleen even de dag van te voren te bellen of bij kantoortje langs te gaan dat je de volgende dag weer verder wil. Je kunt veel stukken idd ook met een tour doen, zoals de gread ocean road, Adelaide Alice springs etc. Het is maar net wat je wil. Die tours blijven vaak erg kort op bepaalde plekken terwijl ik het leuk vind om soms wat langer ergens te blijven wat met een tour niet kan. Echter is het met een groep soms wel gezelliger dan alleen in de bus zitten. De prijs om het met tours te doen is denk ik wel aanzienlijk hoger. Je kunt ook nog eens kijken bij ozexperience, is net zoiets als greyhound alleen puur gericht op backpackers. Het voordeel als je alles met greyhound doet is dat het in verhouding goedkoper is, als je echter onderweg iemand tegen komt waar je mee mee kunt rijden heb je niks aan je bus pas. Het is net wat je zelf het fijnste vindt.