Geschatte prijs 3 maanden Australië

Hallo iedereen!

In 2011 (rond 15 maart t/m 15 juni) ga/wil ik voor 2/2½/3 maanden naar Australië met een reisgenootje. De route is van Melbourne naar Cairns via Sidney & Brisbane (oostkust dus). Nu vraag ik me af wat ik hier ongeveer voor kwijt zal zijn betreffende onderdak, voedsel, vervoer, ticket enzovoorts. Ik weet dat ik een retourticket naar Melbourne heb voor 1100-1250 euro, Maar op wat voor 'n totaal bedrag kan ik ongeveer rekenen? We gaan backpacken en gaan niet in hotels slapen en in luxe restaurants eten. –> low-budget. Heeft er iemand ervaring hiermee? Ik zou het graag willen weten zodat ik hier rekening mee kan houden en weet hoe veel geld ik nog moet sparen!

Ontzettend bedankt alvast,

Annemiek (18 jaar)

Ik denk ongeveer 3000 euro per persoon per 3 maanden exclusief je tickets.

Dus ik moet gewoon rekenen op 1000 per maand? :slight_smile:
Bedankt!

Wel ontzettend gaaf dat je op je 18de al zo’n wereldreis gaat maken… :wereld:

Qua budget moet je ook goed nadenken wat je verder wilt doen… Wij gaan in mei volgend jaar en ondernemen dan ook allerlei excursies, welke vrij duur kunnen zijn.

Onze geschatte uitgaven liggen nu rond de 7500 € inclusief vliegticket, voor 3 maanden. Maar dan ondernemen wij wel een outback tour van een week, kopen we een 4wd auto, waarbij de kosten natuurlijk hoger kunnen zijn als de verkoop tegenvalt en eventuele reparaties… en gaan we ook met een vliegtuig en zeilboot over het great barrier reef heen…

Je kan zelf ook speuren naar hostels en campings op internet… dan kan je beetje de prijzen van overnachtingen bekijken…

Ga je met de greyhound reizen?

Groetjes,

Tim

Hi Tim! :AUSTRALIA

Bedankt voor je leuke reactie! :biggrin:
Hihi, alles wat jij gaat doen is bij ons niet aan de orde. Een rijbewijs hebben we ten eerste al niet! Dus aan een auto zullen we geen kosten kwijt zijn.:smiley: Een outback tour staat ook niet in onze planning & over 't Great Barrier Reef varen en vliegen is ook geen prioriteit bij ons. We houden het lekker lowbudget en gaan backpackend van beneden naar boven via de oostkust! We bekijken vlak voor de reis nog wel waar er leuke excursies zijn enzo maar houden het zo goedkoop mogelijk. :smile:

Ik zal in ieder geval wel gaan kijken naar hostels/overnachtingen wat we daar ongeveer kwijt voor zullen zijn. Is couchsurfing ook aan te bevelen in Aus? Weet nog niet hoe en via wat we de hele reis gaan maken. Het idee is er namelijk nog niet al te lang dus hebben nog geen discrete plannen!

Groetjes,

Annemiek

Altijd slim om een lonely planet te kopen en mee te nemen. Dan heb je altijd iets waar je op terug kan vallen tijdens je reis. In de planet staat namelijk ontzettend veel info over de plaatsen die je tegen gaat komen tijdens je reis. Hij is wel in het Engels :wink:

http://www.vliegfabriek.nl/excursies/oceanie/australie/
Op deze site kan je voor de gein kijken of er al iets tussen zit :wereld:

Groetjes,

Tim

Annemiek
veel succes met je reis
je mag zo wie zo in Australie geen auto huren [rijden onder 21 ] als toerist

Dat geldt in heel veel landen, maar ze heeft geen rijbewijs, dus dat zal het probleem niet worden :slight_smile:

Tim, die €7500,- dat is pp. dan toch?

Ja dat is 7500 € per persoon… :zon02:

Ik draaide er op mijn 21ste in Australie in één maand tijd 7000 gulden doorheen(Zoek maar op internet wat guldens zijn lol2 ) ,. maar ben niet het beste voorbeeld (om te beginnen had ik die 7000 gulden helemaal niet…)

Ik sliep ook in hostels en at wel goedkoop (CHINATOWN!!! spotgoedkoop en waanzinnig lekker) maarheb een auto gehuurd, vliegtickets geboekt en een aantal vrij dure excurcies gedaan (wijntours, duiken, boottocht, oofraod motorrijden, etc).

Ik vind 3000,- voor drie maanden wel wat weinig eerlijk gzegd. Je kunt op reizen, onderdak en eten goed besparen. Maar in Bijvoorbeeld Sydney ga je toch die mooie brug zien, en wil hem dan ook beklimmen (en das niet zo goedkoop) verder is het leven in een stad niet zo goedkoop. Je bent jong en wilt toch eens een kroeg in bijvoorbeeld. En in Carins kan het ook hard gaan. Je wilt toch dat regenwoud zien, en gaat dus met een betaalde tour mee. En dat Great Barrier reef dat daar voor de kust ligt, tja dat is ook wel erg aanlokkelijk. Dat word dus duiken of snorkelen, ook niet goedkoop. En dan heb ik het nog niet over het geweldige nachtleven in Cairns!
Zo kan het toch best oplopen onder het mom van ´ik ben er nu toch´. Dus zul je goed moeten kijken wat je wilt gaan doen. Met de lonely planet kun je een goede inschatting maken van wat hostels kosten. vervoer kun je op internet wel vinden en dan zul je voor jezelf moeten bepalen wat je verder nog wilt uitgeven.

Maar je wilt natuurlijk een bedrag horen. Als ik rekening houd met wat uitgaven aan tours e.d. denk ik dat je echt minimaal 4000,- nodig hebt EX ticket. EN dan zul je bewust met je geld moeten omgaan want dat komt op 45 euro per dag voor drie maanden.