Budget

Hey,

Ik ben van plan om in oktober voor 5 a 6 maanden naar Australie te gaan. Beetje rondreizen en daarnaast wat werken. Heeft iemand enig idee wat voor budget je nodig hebt uitgaan van slapen in hostel en zelf koken.

Groeten Merijn:unibrow:

Ik heb gehoord en gelezen dat je moet uitgaan van 1000 per maand. Mja je kan het natuurlijk zelf zo duur maken als je wilt. Het hangt er ook een beetje vanaf of je veel wilt kaperen, of alleen in hostels wilt slapen… een autootje koopt of met het openbare vervoer gaat (of liften natuurlijk :P) … elke dag in een restaurantje gaat eten of je eigen prakkie maakt. Ga je ook nog werken, of alleen reizen…

Ik denk dat dit wel zo’n beetje je buget bepaald :smiley:

Groetjes

Hey Milimala,

Ik heb ook al even gekeken op de site van backpackers.nl daar ga wordt uit gegaan van iets van 600 euro per maand. Ik ben wel van plan om te werken en daarnaast veel te zien van het land. Echt met zo weinig mogelijk budget zoveel mogelijk van het land zien.

Groet Merijn:nod:

Precies, zo ga ik het ook doen, zo goedkoop mogelijk door Aussie reizen :stuck_out_tongue: maar wel leuke dingen doen natuurlijk en vooral heel veel zien :smiley:

Hallo,

Ik denk dat 600 dollar wel heel weinig is voor australie. Ik denk dat je inderdaad op 1000 euro per maand moet rekenen. Australie is zeker niet goedkoop je betaald voor een brood ook snel 2 euro en voor veel soorten levensmiddelen dezelfde prijzen als NL.

Daarnaast vinden wij accomodatie hier niet echt goedkoop ook niet in de backpackers prijzen.

gr van Moira

Neem maar van mij aan dat €1000,- per maand echt de ondergrens is.

Het kan natuurlijk wel goedkoper, alleen dan kan je naar mijn mening beter in NL blijven, wat dat zal inhouden dat je nooit uitgaat, geen dingen gaat bekijken, niks onderneemt en constant op je geld zit te letten. Kortom niet zoals je naar Australië toe wilt.

Zelf ben ik met een camper door Australie getrokken samen met mijn vriendin en wij gaven ongeveer €1250,- uit per maand per persoon en dan stonden we op campings en kookten we bijna altijd zelf. Wel hebben we een aantal duure dingen gedaan(Helikopter rondvlucht, 5 daagse duiktrip GBR, duiktrip S.S. Yongala)

Maar goed, iedereen leeft natuurlijk ook naar zijn/haar budget.

1 like

Merijn,
Hoe was jouw trip en hoe ben je uitgekomen met je budget?

Ik ben er 5,5 maand geweest en was in totaal 7500,- euro kwijt (incl vliegticket, visum, accommodatie, uitgaan en reizen). Dus gemiddeld kom je dan inderdaad op 1000,- euro per maand uit.

Wanneer je dat geld op voorhand niet hebt, kun je er altijd nog bij werken tijdens je reis. Is niet ideaal, maar financieel wel aantrekkelijk…

Je kunt in ieder geval al kosten besparen op je vliegticket! Via www.tnfsh.nl kun je meestal wel aan goedkope vliegtickets/ jongerentickets komen! Verder zou ik niet beginnen aan een starterspakket o.i.d. daar ben je onnodig veel kosten aan kwijt en je komt vanzelf wel mensen tegen daar!

Groetjes en succes verder!

Hallo allemaal!

Mijn vriendin en ik willen per december 6 maanden rondreizen door Nieuw-Zeeland (1 maand) en 5 maanden in Australie. De tickets, autohuur in NZ, auto kopen in Australie en verzekeringen etc eraf, hebben wij 1000 euro voor ons beide per maand om te besteden. Dit is dus alleen om eten en dingen te ondernemen. Denken jullie dat dit te doen is?

Hebben jullie bij die 1000 euro het “reizen” erbij berekend?
Of is dat echt alleen voor slapen, eten en uitstapjes?

Hoi Natascha,

Wij zijn inmiddels, helaas alweer ruim 3 maanden terug in NL. Was een super reis!! Zoveel mooie dingen!

Het budget van 1000 euro voor alleen in het land alles te betalen was voor ons aan de krappe kant. hebben vaak wat meer uitgegeven. Het lukt je we, maar moet wel op het een en ander letten. het leven in OZ is niet zo goedkoop, uiteraard kan je het zo duur maken als jezelf wilt.

Maar in ieder geval bedankt voor je reactie.

Groeten Martijn

Hallo,

Australie is flink duur nu dus met 1000 euro per maand ga je het hoogstwaarschijnlijk niet redden. Je moet echt rekenen op 1500 euro per maand. De wisselkoers is heel slecht waardoor het land nu gewoon heel duur is. ongeveer 1.30 voor 1 euro.

Ook ik ben van plan binnenkort in Australië te gaan reizen en werken, ik denk 650,- per maand kwijt te zijn aan slapen en normaal eten. Daarbij heb ik dan gespaard voor als je uit eten gaat, wilt duiken en al dat soort dingen. Maar voor alleen eten en slapen zou 650 per maand dus goed moeten zijn?

En heeft iemand een idee wat je gemiddeld aan een campeerplaats kwijt bent? Ik ben daarvoor ook nog rond aan het kijken op internet, maar ik zag al wel dat veel campings ook cabins verhuren (maar daar stonden ook geen prijzen bij). Dus wie kan me daarmee helpen?

Een campeerplek kost rond de 15 a 25 aud. dit hangt van luxe camping. wij hebben wel een cabine gehuurd die prijzen liggen rond de 125 aud ze zijn niet echt goedkoop.

Zou wat “back-up” geld ook niet handig zijn? Als je bezeert of je raakt ziek kan je moeilijk werken, kosten lopen dan wel door. Zonder een cent op zak kan je er beter ook niet rondlopen lijkt me.