Financeel

Dag allemaal,

Dit is misschien een hele persoonlijke vraag maar ik ben op zoek naar tips… Hoe doen jullie dat een reis naar Australië financieren? Deze vraag geld voor jongere… want zelf ben ik 22 en heb wel een aardig budget maar hoe krijgen jullie het voor elkaar om een half jaar naar Australië te vertrekken? Ik wil zelf heel graag een langere periode door Australië reizen maar als ik al die prijzen zie word ik lichtelijk misselijk… als ik 6 weken wil gaan, zit ik dan echt aan 6000 euro?

Alle tips zijn welkom…

Groetjes,Anne

Tja, reizen is niet goedkoop, maar het ligt er natuurlijk wel aan hoe je daar verblijft. Een bed op een slaapzaal in een hostel is natuurlijk goedkoper dan een hotel en een camping is weer goedkoper dan een hostel. Een auto in je eentje is duur, met een paar mensen kan het uit. Vooral zelf koken is een stuk goedkoper dan veel maaltijden ergens in een restaurantje en buiten de deur broodjes kopen voor de lunch is een stuk duurder dan je eigen brood. Enz.

6000 euro voor 6 weken lijkt me wat overdreven. Reken op 800-1000 euro per maand om daar uit te geven.

In elk geval een tip: werk flink in Nederland en spaar alles! Verwacht geen enorme salarissen in Oz.

6000 voor 6 weken lijkt mij ook erg veel! Je moet er inderdaad wel even voor sparen, wat misschien betekent dat je bepaalde andere dingen dan een keer niet kunt doen. Maar dat heb je er zeker voor over (lijkt mij).
Ter plekke kun je ook kiezen voor een working-holiday visum, waarbij je natuurlijk in australie ook wat kunt werken om zo je reis deels te bekostigen. Is nog leuk ook!