Dames, heren, Ik plan een trip naar Australie… in eerste instantie wil ik 3 maanden rondtouren en wennen aan de cultuur om daarna aan de slag te gaan. Waar moet ik qua kosten op rekenen per maand. Wie heeft ervaring met een eerder gedane trip en kan me zeggen met hoeveel ie naar Australie toe is gegaan en hoeveel uitgegeven is… .Thanks
Heb inmiddels begrepen dat je voor zo’n 7 a 8 maanden op zeker kan spelen door 5000 E in de knipzak te hebben… ik wil 7 a 8 maanden relaxen en dan werk zoeken… hoe groot zijn mijn kansen op een verblijfsvergunning tot onbepaalde tijd… kan hier niks over vinden helaas
kijk hier eens op http://www.smca.com.au/smca/Dutch/migration.htm
australie was altijd iets duurder dan nederland maar met de komst van de euro vind ik het in vergelijking iets goedkoper geworden. Tis ook maar net wat je wilt. Reken qua hostel rond de $20 (14 euro), pakje sigaretten $11, skydive >$200, voor transport check virginblue.com.au, travellerscontactpiont.com, google australie enz. Je hebt zoiezo een bepaald bedrag op je bank nodig om een visum aan te vragen, je kan hier wel trucjes op verzinnen maar je zal toch zeker 3000E nodig hebben om de eerste maanden door te komen en niet op een houtje te bijten want het ergste is op vakantie zijn en geen geld hebben. Werk ligt namelijk niet voor het oprapen!!!
Ik ben 8 maanden naar australie en jieuw zeeland geweest en ik kan uti ervaring zeggen dat je er met 5000 euro bij lange na niet… Ik bedoel ligt er wel aan wat je wilt gaan doen maar ik ga ervan uit dat je toch wel dingen wilt ondernemen en zien…