Op vakantie in Australie

hey ik ben tess en ik ben 16 jaar , wanneer ik 18 ben zou ik voor het eerst op vakantie naar australie gaan(sydney). Weet iemand hoeveel ik zou moeten sparen voor 2 maanden te verblijven in australie?

Als je elke maand 150 euro opzij kan zetten, dan ben je er denk ik wel over 2 jaar incl ticket. Als je op 1 plek blijft ben je nml minder geld kwijt aan vervoer.

Je kunt ook langer blijven door een werkvisum aan te vragen en daar een bijbaantje zoeken. http://www.immi.gov.au/visitors/working-holiday/417/

1 like

Hey,
Het is maar net wat je wilt en wat de prijzen over 2 jaar zijn, vliegen is nu zon 1700 euro, goedkoper maar langer vliegen kan ook via Brunei Airlines vanaf Londen. Verblijf is er gemiddeld 25 dollar per nacht per hostel en het voedsel is er erg duur!
Mijn advies gewoon lekker sparen wat je missen kan en kijk over 2 jaar weer eens verder!
Frans

Hoi Tess,

Leuke plannen, zeker doen! Er zijn heel veel mensen van 18 in Australie, voornamelijk om te backpacken.

Ga er vanuit dat een retourticket tussen de 1500 en de 2000 euro kost.
Daarnaast heb je nog minstens zo’n 1000 a 1500 euro per maand nodig om rond te komen. Dit bedrag is op basis van het slapen in hostels, zelf koken (dus niet uit eten) en af en toe een excursie of een buspas (niet elke dag).

Australie is best een duur land en wil je alles doen wat je leuk vindt (zoals duiken, skydiven, stappen) dan heb je wel wat meer nodig.

Zoals eerder genoemd kun je ook een paar weken gaan werken in Australie zelf om wat extra geld te verdienen: wanneer je een working holiday visum aanvraagd mag je een jaar lang werken en reizen in Australie.

Veel succes met sparen!