Beste Mensen,
Ik zit erover te denken om volgend jaar er een jaartje tussen uit te gaan… Het idee is wel om ook te gaan werken… Ik heb richting Amerika gedacht, maar met werk is dit erg lastig. Nou spreekt Australie mij ook zeer zeker aan! Misschien een combinatie met Azie, New Zeeland??
Heeft iemand tips en tricks over bijvoorbeeld kosten? Waar moet ik zeker naar toe? Hoe kan ik het beste gaan? Hoe zit het met werken, etc…?? Ik zit vooraan met mijn plannen, hopelijk kunnen jullie mij adviseren?
Alle tips en ideeën zijn van harte welkom?
Groetjes Bart
Beste Bart.
Als eerste: zeker doen!! Ik ben nu paar jaar ouder maar toen ik 23 jaar was ben ik samen met een vriendin wezen backpacken in Australië. En deze tijd vergeet ik nooit meer! Nu woon ik alweer 4 maanden in Nieuw-Zeeland op basis van work&holiday visum. Ik wil je wel een paar tips geven. En je mag zelf bepalen of je er wat mee gaat doen:
Tip 1: Neem genoeg spaargeld mee! (Hoe leuk reizen ook is, reizen kost geld) Volgens mij moet je circa 3300 euro mee nemen om Australië binnen te komen. Beste is om nog over meer geld te beschikken. Een slaapplaats kost gemiddeld € 60,- per nacht. En dan moet je ook nog eten.
Tip 2: Je kunt voor Australië en Nieuw-Zeeland een werkvisum aanvragen, deze is 1 jaar geldig. Hou er wel rekening mee dat het niet altijd leuke baantjes zijn ( fruit plukken, schoonmaken, lichamelijk zwaar werk etc ) en je verdient vaak het minimum.
Tip 3: Als je alleen voor de eerste keer ver op vakantie gaat is het misschien een idee om een groepsreis te boeken bij bij. Travel Active en Activity International. Ter plaatse helpen ze je vaak bij het aanvragen van sofinummer en kunnen ze je helpen bij het vinden van een baan. Voor vertrek kun je vaak ook nog naar een informatiedag.
Tip 4: Ga naar Australië maar ook Nieuw-Zeeland. Het zijn twee prachtige landen maar zo verschillend!! Beste tijd is de lente/zomer dus vanaf november. Beide landen zijn gericht op de backpackers dus het is erg gemakkelijk om rond te reizen.
Tip 5: Maak zeker een stop in Azië, voor een korte stop of lange tijd. Het is hier erg goedkoop dus vaak kun je hier voor paar euro per nacht al een slaapplaats vinden.
Ik hoop dat ik je een paar goede tips hebt kunnen geven en als je nog vragen hebt dan kun je altijd contact met mij opnemen!
Succes!