Kosten trekken door Australië

hey heb even een klein maar lastig te beantwoorden vraag.

ik wil samen met een vriendin van mij volgend jaar mei voor 3 maanden naar australie om een beetje te werken maar vooral veel te zien.(een soort vakntie dus) maar heb echt geen idee hoeveel geld wij op onze rekening hebben moeten staan om gewoon een normaal leven te leiden in australie en leuke dingen te doen. het is ook weer niet zo dat we 3 maanden keihard vakantie gaan houden maar ook niet constant willen werken.

heeft er iemand enig idee of ervaring hoeveel geld we totaal ongeveer kwijt zullen zijn p.p. zodat we optijd kunnen beginnen met sparen

alvast bedankt ronnie

Dat ligt er helemaal aan wat je gaat doen en welke levensstijl je je daar aanneemt…Waar ga je overnachten, enz.enz.

Een ticket kost al ergens in de 1000 euro, om een paar maanden fatsoenlijk vooruit te kunnen heb je naar mijn mening wel 3000/4000, misschien wel 5000 euro nodig,
Maar dat ligt er dus ook helemaal aan wat je gaat doen.
3 maanden is natuurlijk niet ontzettend lang, dus met dik 3000/4000 euro kom je denk ik een heel eind.

succes ermee,
Rob

Hoi, wij gaan dit najaar voor 4 maanden down under en rekenen op 150 euro per dag samen (dus 75 pp), misschien is dat een richtlijn?? succes

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, dus ik hou dit even in de gaten, omdat ik zomer 2oo8 naar austalie wil vertrekken.

Een kennis heeft een half jaar gereist door Nieuw-Zeeland en had 3000 euro op zak en heeft het daar met een periode WWOOF prima gered.

Ik ben zelf van plan een campervan aan te schaffen en te gaan camperen. Daarmee druk je de kosten volgens mij ook redelijk.

waarmee je de kosten ook flink omlaag kunt halen is ‘couchsurfen’. Heb er zelf jammer genoeg de laatste maand pas van gehoord, maar het houdt in dat je bij mensen in huis slaapt die hun ‘couch’(meestal gewoon een bed) aanbieden GRATIS! Ze zijn vaak mega enthousiast om je te ontvangen en hebben vaak zelf ook gereisd. Op deze manier hoef je iig geen accomodatie te betalen. Kijk eens op www.couchsurfing.com
good luck en enjoy!
josje

Ik heb door Australie gereisd en ik zou toch zeker op 1000 euro per maand per persoon rekenen + nog je ticket er uiteraard bij. Als je wil duiken, sky diven etc etc zou ik misschien nog wel iets meer reken per maand. Persoonlijk zou ik niet gaan werken. Of ga 1 maand aaneensluitend werken en dan 2 maanden achter elkaar reizen. Maar steeds een paar dagen werken en dan weer verder reizen is niet echt relax! maar dat is persoonlijk! Het is zeker de moeite waard om hard te sparen in NL! Reis die je nooit zal vergeten!