Hoeveel geld heb ik nodig voor 6 maanden Australie?

Hi! Ik ga in oktober ongeveer 6/7 maanden naar Australie en ik wil daar eigenlijk alleen maar werken, misschien een keer een week vrij maar ik wil eigenlijk voor onderdak werken en ik wil zoveel mogelijk bezig zijn! Ik kan zelf maar ongeveer 5000 euro sparen voor deze reis… Zou dit genoeg zijn?
Heeft iemand ook nog tips over hoe ik werk kan vinden in Australie? Ik heb zelf een site gevonden: helpexchange.net en dit is ook een heel handige site.

Bedankt! Xx

Hi Miranda,

Ik zet dit voor jou in ons reiscafe, wellicht komen er dan meer reacties.

groetjes,
Kees

Als je voornamelijk wilt gaan werken, dan kom je met 5000 een heel eind. Maar is dit inclusief of exclusief de reis en bijvoorbeeld verzekering? En wil je werken voor onderdak en eten (bijvoorbeeld wwoofen) of ook werken tegen geld? En bedenk even goed of je echt alleen wilt werken of ook iets van het land wilt zien. Als je een tour doet, of een stuk reist, ben je al snel veel geld kwijt.

Op een work en holiday visum kun je (volgens mij, mogelijk is dat veranderd) maximaal 3 maanden op dezelfde plek werken. Kijk dat even na.

Dit is exclusief reiskosten etc. ik neem echt 5000 euro mee voor daar, ik wil inderdaad gaan werken voor eten en onderdak maar het is wel de bedoeling om iets van het land te zien dus ik wil wel wat tripjes gaan doen.
Ja volgens mij mag je inderdaad met zo’n working holiday visum 3 maanden max werken op 1 plek maar dat geeft niet.

Bedankt!

Als je meer geld kunt meenemen is dat altijd mooi meegenomen, want alleen al het reizen van A naar B zal heel wat kosten. In 2005-2006 was ik voor 6 maanden bijna 5000 euro kwijt (ex reis en ex verzekering). Ik heb toen ongeveer drie van de zes maanden gewwoofd op verschillende plekken en de andere drie maanden veel gereisd (begonnen in Melbourne, via WA naar Darwin, naar Cairns, naar Sydney -en dat zijn grote afstanden voor zo’n korte tijd! Ik heb veel overgeslagen omdat ik al veel tijdens een vorige reis had gezien), maar prijzen zijn wel verhoogd. Vorig jaar was ik veel meer kwijt aan overnachtingen enzo.

Hey Miranda!

Even snel wat prijzen:
hostel: 16-30 dollar per nacht
Bus (greyhound hop on hop off, gelding door 3 maanden) van cairns naar Sydney: 350
Vliegen kost rond de 200 dollar voor een enkele reis
trips kosten gemiddeld 100-140 dollar per dag.

Als je concrete vragen hebt dan laat maar weten!!
Ik woon en werk sinds een half jaar in Cairns bij Peterpans, een travelagency voor backpackers, dus ik denk dat ik je wel redelijk op weg kan helpen :slight_smile:

Werk kun je eenvoudig hier regelen :slight_smile:
Op welk vliegveld vlieg je??

Geniet van de voorbereidingen!!!

Groetjes Susan