Geldzakies Australie

heey mensjes wij willen dit jaar nog vertrekken naar australie voor 1jaar we willen graag werken en rondreizen, 2 maanden werken en een paar weekjes rondtrekken en zoverder we willen meteen gaan starten met werken als we daar zijn wat moeten we ongeveer sparen voor een jaar als we gaan werken en een beetje normaal rond kunne kome en de excursies inbegrepen ik zat te denken aan 4000€ startgeld excl, ticket enzow is dat een beetje redelijk. Heeft iemand hier ervaringen mee dan hore wij die graag :smiley: alvast bedankt

De groetjes thijs en rob
buffeltje85@hotmail.com
rob_spierings14@hotmail.com

Beste Thijs en Rob,

4000 Euro is een mooi bedrag hoor, zowiezo moet je rond de 3200 Euro op je rekening hebben staan als je je visum gaat aanvragen.
Zodat zij weten dat je jezelf kan onderhouden.
Het ligt er ook aan wat jullie precies gaan doen natuurlijk, kopen jullie een auto, reizen jullie per bus??
Zelf vertrok ik met 3500 Euro en heb ik totaal 5 maanden gewerkt, ik kon heel goed rondkomen, maar ik leefde ook heel goedkoop.
Australie is vergeleken met NL een goedkoop land :smiley:

Als je weet naar welke stad je vliegt, waarschijnlijk Sydney? Probeer alvast wat te informeren over werk, het valt niet altijd mee om direct een baantje te vinden, ik spreek uit ervaring :wink:

Mocht je vragen hebben of nog tips wilt hebben, laat het me maar weten B)

-x-
Lizz

Hee hallo.
Toen ik er heen ging, dat was op 4 januari 1999, had ik 3000 australische dollars bij me. Ik weet dus zo niet wat dat nu in euro’s is, volgens mij was het toen in guldens iets van 4000 gulden, dus zeg maar ruwweg 2000 euro.
Ik heb van dat geld meteen een auto gekocht (als je van plan bent een jaar te blijven absoluut doen, het kost misschien eerst een beetje geld, maar als je ziet wat al die bussen/tours kosten… En natuurlijk je bent zo vrij als een vogel, en dat is de reden dat jullie naar australie gaan, niet dan.)
Die auto kostte mij 2500 dollar, inclusief body board, koelbox (voor de nodige koude biertjes) en nog meer zooi.
Dus na 4 dagen sydney had ik een auto en bijna al mijn geld al op (al die feesten daar, aaaaahhh)
Dus, op zoek naar werk. En daar was dus mijn grootste probleem, ik moest werken, omdat ik nog maar iets van 160 dollar had. Dus met een jongen uit tasmanie (was ook in sydney) naar shepperton gereden, het fruitpluk wahalla, 200 kilometer boven melbourne.
Ik heb daar eerst przikken en tomaten geplukt, maar daar verdiende ik zo weinig mee dat ik een paar keer naar malbourne ben gegaan, maar daar vond ik het geen donder aan omdat het een grote stad was.
Weer terug in shepparton heb ik toen werk gevonden op een grote peren farm, elke dag peren en appels plukken, 6 weken lang. Maar goed geld, ik had pay cheuques van 400 tot 600 dollar, en daar was de accomodatie al af. Maar, smorgen om 6 uur beginnen tot savonds 6…
Maar, geweldig.
Pfoei, wat een lang verhaal, altijd als ik over austrlaie begin word ik weer heel enthiousast.
Kortom, ik dan dat 4000 euro meer dan genoeg is, en een tip, blijf niet te lang wachten tot je geen geld meer hebt. Soms komt het werk je echt aan waaien, maar soms dan heb je dus echt geen werk, en ben je gedoemd om allerlai kutkarweitjes op te knappen (Zelf hda ik in Perth geen geld meer, kon nog geen druppel benzine betalen. Gelukkig had ik in goede tijden mijn auto volgepropt met noodles en spaghetti uit blik, en in het hostel kon ik voor niks blijven als ik elke dag 2 uur werkte, dakgoten schoonmaken, stoep vegen, keuken schoonmaken, aaaah, en voor wat geld ben ik zelfs gaan rozen verkopen in nachtclubs :unsure: Aaaahhhhh, nie wieder)
Maar, al met al ben ik er 15 maanden gebleven, en heb er de tijd van mijn leven gehad. Dus, kan makkelijk voor dat geld, maar wacht niet te lang met werken, er is werk genoeg.
ohja, nog een plus van een auto, veel boeren wonen nogal ver van de bewoonde wereld, je rijd er met je eigen auto heen, heb ie nog werk, zoja, tjakkaa, zoniet, op naar de buurman. Heb je geen auto dan kun je dat soort acties wel vergeten.
Mocht je og meer vragen hebben, just ask :rolleyes:
succes met de voorbereiding,
groeten Roel