Hoi allemaal,
ik had even een vraagje. Ik wil graag naar Australie voor 7 of 8 maanden. Hoeveel geld moet je zeker op je rekening hebben staan? (buiten de 3200 verplicht). B) Ik wil er zeker wel gaan werken, maar kom je dan wel uit met je geld? Is het ook makkelijk om aan een baantje te komen (met VWO- diploma), je kan toch zeker wel aan de slag als serveerster? :unsure:
Ook reisverhalen en adviesen zijn zeer welkom.
Leuk dat je ook naar Australie wilt, zoals vele anderen. Iedereen vraagt zich wel af hoeveel geld je nodig hebt. Nou die 3200 is op zich wel een goeie indicatie, wat je minimaal nodig hebt. Maarja daar zit ook het geld voor de ticket + visum niet bij in. Maar die 3200 daar zou je het ongeveer 3 maanden mee kunnen volhouden. Een goeie indicatie wat geld betreft voor 7-8 maanden is rond de 5000 Euro. Mag wel iets minder aangezien je ook wilt werken. Maar als je 5000 Euro hebt, dan heb je zeker een spaarpotje achter de hand. En wat je niet gebruikt kan je natuurlijk altijd houden. Het hangt er natuurlijk ook nog wel vanaf wanneer je aan het werk wilt.
Oja als je trouwens als serveerster aan het werk wilt heb ik daar nog wat opmerkingen over. Want je hebt dan namelijk een speciaal certificaat voor nodig. Iedereen die in een bar, restaurant etc wil werken heeft dat nodig. Daar kan je in Australie overal een korte cursus voor houden (waar je ook voor betaald dus) Ik ben even kwijt hoe dat ook al weer heette…maar da je daar ook even rekening mee houdt. En verder is er genoeg ander werk te vinden op Australie.
Wil je trouwens mijn reisverhaal lezen…over m’n reis van een jaar naar Australie, Taiwan en China…kijk dan op:
Hier ben ik weer, de nachtbraker van het forum. Nienke, nog 1 ding als je wilt gaan werken als serveerster. Ik hoorde laatst een verhaal van een meisje die ook in Australie zit, ook wilde werken in een bar, vervolgens ook werd aangenomen…maar het bleek om een striptent te gaan. Je moet dus wel ff goed uitkijken dat je niet té gretig op zo’n baantje inspringt.
Voor de rest…veel succes met je centen bij mekaar krijgen.
Als je geld wilt besparen en veel natuur wilt zien kun je ook gaan wwoofen: http://www.wwoof.com.au/
Je komt een hoop interessante ervaringen tegen op die manier!