Kosten levensonderhoud

Hallo!

Kan iemand die in Australie heeft gebackpacked mij een indicatie geven van hoeveel je per dag kwijt bent? Ik weet dat het heel erg persoonsgebonden is, maar ik ben niet erg op luxe, maar wil ook weer niet op een houtje bijten als ik daar ben! :slight_smile:
Zou me een eind op weg helpen te berekenen hoeveel ik wil/moet sparen…

Bedankt!

Groetjes Sandra

Hoi,

Ben net terug van 3 maanden Australie en heb daar een auto gekocht en verkocht. We zijn in Sydney begonnen en via de oostkust omhoog gegaan. Bij Townsville zijn we inland gegaan tot aan Tennant Creek. Van TC naar Alice Springs naar Adelaide, Melbourne en terug naar Sydney om de auto te verkopen. Daarna nog 12 dagen een auto gehuurd op Tasmanie. Al met al ruim duizend euro per maand kwijt!!! Niet in hostels geslapen, altijd op campings. Niet bezuinigd op eten en internet maar gewoon geleefd en zelf gekookt. Als je dit rondje zou willen doen met een bus-pas, vliegtuigvluchten en hostels ben je waarschijnlijk duurder uit tenzij je echt heel zuinig leeft.

Kortom, niet in te schatten!! Gewoon gaan en hou rekening met 1000 euro per maand want dan zit je gewoon goed.

Wow… 1000 per maand?! Dat is meer dan ik verwacht had… Maar goed, ik wil inderdaad niet zuinig gaan leven daar! Ik ga denk ik geen auto kopen daar, lijkt me een hoop gedoe voor 3 maanden, maar misschien dat er iemand nog plek over heeft in zn auto daar?! En anders wordt t toch gewoon het OV.
In ieder geval bedankt voor je reactie!!!

Hallo,

Ik denk idd dat je zeker 1000 euro per maand kwijt bent als je met Bus gaat, trein raad ik niet aan. Ik ben drie maanden naar Australië geweest. Met Greyhound gereisd. Rondje: Sydney, Melbourne, Adelaide, Alice Springs, Darwin, Cairns, terug naar sydney en alles daar tussen in. Ik vond bus pas super handig, lekker snachts rijden en dan bespaar je ook op overnachting, en met greyhound ben je toch heel flexibel. Verder komen er nog tours bij naar Uluru, Kakadu, Great Barrier Reef etc. Met eigen auto kun je veel zelf doen en dat is handig, maar alleen is het niet te doen om zoveel te reiden. Kunt vaak wel met andere mee reiden, tegen vergoeding. Net wat je zelf het prettigste vind.

Groeten