Nieuw Zeeland duur??

Hola!!

In November vertrek ik samen met mijn vriend voor 9 maanden naar Australie en Azie… Nu twijvelen wij of dat we NZ in dit plan moeten opnemen. we horen veel positieve ervaringen maar zijn bang dat het niet binnen ons budget past. Kan iemand mij vertellen wat het dagbudget is, indien je met ze 2e reist…?

Groetjes,

Marije!

Hoi Marije, NZ zal niet duurder zijn dan Australie. Wij zijn er vorig jaar geweest (en dit jaar schijnt de koers nog lager te liggen) en konden daar leven op het niveau van de oude gulden. (dus 2,2 x zo goedkoop als met de euro). goed te doen dus! Camping met campertje kost zo’n 30 NZ dollar (ong 16 euro) per nacht, de camping dus… (camper moet je wel huren natuurlijk, of auto met tent)

Hoi!

Ik vond NZ helemaal niet duur! Ben er vorig jaar 2 maanden geweest. ik heb alleen maar vakantie gevierd en leuke dingen gedaan, was goed te doen.
Voor zo’n 10 euro slaap je al in een hostel.
Skydive in taupo was iets van 220 dollar.

Natuurlijk afhankelijk van wat je wilt doen en waar je wilt slapen. Nieuw Zeeland is iets goedkoper dan Australië. Voor een 2p kamer in een hostel betaal je ongeveer 60 dollar. Je kunt in de steden lunchen voor 10 dollar pp en tripjes zijn relatief goedkoop.
Tickets tussen AU en NZ zijn overigens ook spotgoedkoop, wij gaan over 2 weken van Auckland naar Sydney en dat kostte ons (enkele reis) 108 euro voor ons samen. Dus je kunt ook altijd nog beslissen als je in AU bent.

Hoe lang zou je eventueel naar Nieuw Zeeland willen Moii?

Toen wij een tweetal jaar geleden geweest zijn, stond de NZD nog echt duur, nu is hij veel gezakt en wordt NZ nog goedkoper. (ik vond het daar eigenlijk niet duur, voor het gemak vergelijk ik het prijzen met hier, qua levensduurte) Maar inderdaad als je uitkijkt kan je heel goedkoop logeren en de benzine is echt goedkoop. Toen wij er waren was de benzine even duur als in België, maar dan in NZD, de helft dus.

als je langere periode gaat, en staat niet voor aan avontuurtje verlegen, huur geen busje, maar koop er een. (ok is even een hap uit je budget, maar je haalt het er bij vertrek meer dan uit! wij betaalden 4000 NZD voor ons busje, en kregen er 3500 NZD voor terug, een verlies van snel gerekend een 250 euro, huur daar maar eens een auto of busje voor) –> aan te raden vanaf een zestal weken. Want je verliest wel wat tijd met dat ding te kopen en te verkopen. Maar o zo leuk.
Het pluspunt is van die busjes is dat je eigenlijk (ook al mag het officieel niet –> gewoon negeren) overal heel leuk vrij kan kamperen. wij kozen er altijd een leuk picknick plekje uit en bleven daar gewoon voor de nacht. spotgoedkoop, ok je kan je haar niet wassen en er is vaak geen toilet, maar dat hoorde voor ons bij het avontuur.
Want dat is NZ nu eenmaal natuur, en gigantisch genieten.

PS wij keren trouwens binnenkort terug 20 november komen we aan in Christchurch :slight_smile: