Verschil Nieuw-Zeeland en Australie!!

Hallo Allemaal,

Ik had een vraagje m.b.t Nieuw Zeeland en Australie. Ik ben van plan om over een half jaartje voor onbepaalde tijd te gaan backpacken. Ik wil beginnen in Australie, omdat ik weinig reis ervaring nog heb. Nu zit ik te twijfelen om mischien toch in Nieuw zeeland te beginnen en zo naar boven te trekken. Mijn vraag is of er een groot verrschil is tussen Australie en Nieuw Zeeland. Zoja? wat dan zoal. En hoeveel kost een ticket ong. van Nieuwzeeland naar Australie?

Bedankt!!,

Groeten

Het verschil tussen Nederland en Belgie, of USA en Canada. Buren en soms haten ze elkaar maar ze kunnen niet buiten elkaar ook. En het is 3 uur vliegen tussen NZ en Australia. Ik zou je reis van de tijd van het jaar laten afhangen. Zoals genoemd heeft ook NZ een beetje het onnozele broertje gevoel maar dat slaat natuurlijk nergens op. Veel verschil in mentaliteit hebben wij nooit kunnen ontdekken. Zeer gastvrije landen waar je gemakkelijk contacten maakt. Het is even wennen aan de soms cynische opmerkingen van Australiers, die er een mindere “laid back” levensstijl op na houden dan hier wel eens gedacht wordt en het Engels is geheel anders dan je op school geleerd hebt maar daar kom je vanzelf wel achter. Onthoud maar dat “thongs”" in Australia slippers zijn en geen “reetveters” zoals elders…en dat je eten niet in een “cooler” stops maar in een “esky”
Je zal een geweldige tijd hebben, no worries en die reiservaring kan je alleen opdoen als je, idd, gaat reizen.
Happy planning en Kia Ora.
Yeehaw
Ps, Nee ik weet niets van vliegreizen tussen Oz en NZ

Ik zou beginnen in Nieuw Zeeland, de afstanden zijn wat kleiner en kun je in een reisritme komen. Denk wel even aan de seizoenen. In Australie is het eigenlijk altijd wel warm en Nieuw Zeeland is wisselvalliger.

eventueel kun je op onze reissite kijken. www.alltelemarketing.nl/wereldreis

Veel plezier!

Nieuw Zealand is heel goed te doen in 6 tot 8 weken, dan heb je het zuid en noord eiland gezien. Het is prachtig, super afwisselend en qua afstanden met de auto goed te behappen. Daar is vnl natuur. Grote steden als auckland zijn echt niet de moeite waard. Ik ga nog naar australie maar dat is tig keer groter en de natuur is daar weer heel anders. Ik weet niet of je een volgorde aan moet houden. Ik denk dat het in australie gemiddeld over het jaar warmer is dus dan zou ik dec-maart naar new zealand gaan.

“Biancatje” heeft al een tijd niet meer gereageerd, dus denk ik dat onze adviezen niet gewaardeerd worden…of ?