Na 4 maand stage op Bali heb ik volgend jaar vanaf half juni tot eind juli (bijna 1,5 maand dus) nog tijd om te reizen. Zelf zit ik te denken aan Australië of Nieuw-Zeeland omdat ik toch al ‘in de buurt’ ben. Wat raden jullie me aan?
Als je warme kleding bij je hebt kun je naar Nieuw Zeeland gaan, het is er hartje winter. In Australië kun je een gebied met lekker weer uitzoeken. Van Darwin naar Broome of Ayers Rock, van Cairns naar Sydney (waar het ook knap fris kan zijn). Of lekker lang doen over Cairns, Port Douglas, Brisbane en Byron Bay.
Ik denk idd ook dat nieuw zeeland iets te koud is voor die periode. Noordereiland niet maar dat is weet net wat te lang om 1,5 maand te reizen. De route sydney cairns heb ik zelf gedaan in deze periode en dit is er goed bevallen. Tussen sydney en brisbane kan het sons wat koud zijn maar het is een leuke route voor de eerste keer australie.
Bedankt! Ik denk dat het inderdaad Australië wordt
Australië is gaaf voor 1,5 maand.
Begin in Sydney en eindig in Cairns. Dit doen de meeste reizigers als voor het eerst in Australie zijn.
Ik zou dan bijvoorbeeld (ligt natuurlijk aan je budget) een buspas boeken.
Check www.oaktravel.nl/vervoer/buspassen/
Ik heb beide gedaan in juni, en allebei zijn ze nog zeer goed te doen. Waarbij Australie, boven Sydney, ook nog het voordeel van beter weer heeft.