Hoi reizigers,
We zijn ons aan het oriënteren voor 4 weken rondtrekken in Nieuw-Zeeland en zijn nog in erg prille fase. Omdat ik ivm mijn werk rekening moet houden met opdrachtgevers in het onderwijs (ik kan niet langer dan 2 weken aaneengesloten buiten een schoolvakantie weg), willen/moeten we aansluitend aan een schoolvakantie vertrekken. Dat zou dan 2 weken aansluitend aan de Meivakantie zijn, of aan de Kerstvakantie. Hier onze eerste vragen:
- Onze voorkeur gaat dus uit naar de Kerstvakantie, maar is dat dan ook meteen de duurste (en drukste?) periode daar (zomer?)
- Kunnen we dan beter nu al een ticket boeken of wat is daar de gunstigste tijd voor? Wat zou een redelijke prijs zijn per ticket?
- Nieuw-Zeeland lijkt makkelijk te bereizen. Wat is het voordeligst? Backpacken, slapen in hostels en alles bereizen met openbaar vervoer? Of een camper huren? Mag je op sommige plekken gratis kamperen?
- Aan wat voor budget moeten we ongeveer denken bij 4 weken rondtrekken?
Zodra we dit duidelijk hebben en het is qua budget en tijd haalbaar, gaan we ons verder verdiepen in de route, etc. Ik heb al wat mooie tips zien staan hier in het forum.
Alvast erg bedankt! Groeten, Bloem
Beste Bloem,
de kerstperiode is inderdaad de drukste periode omdat de locals ook verlof hebben. Vanaf februari wordt het al terug een pak rustiger.
Ticket boeken altijd hoe vroeger hoe beter, ik boek meestal 10 maanden op voorhand. Richtprijzen rond de € 1.200,- via Midden Oosten. Goedkoper (< € 1.000,-) kan via Azië maar meestal slechte verbindingen met lange wachttijden.
Nieuw-Zeeland is inderdaad super makkelijk te bereizen. Het goedkoopste lijkt mij met tent en openbaar vervoer, er zijn inderdaad veel plekken waar je gratis kan kamperen. Veruit de beste manier om ook redelijk wat van het land te zien is met eigen vervoer.
Ik kom net terug van 3 weken zuidereiland en vond het momenteel redelijk goedkoop allemaal, enkele voorbeelden:
- Autohuur € 27,- per dag
- Bed in gedeelde kamer jeugdherberg € 15,-
- Water Taxi Abel Tasman NP: € 22,-
- 6-pack Tui Lager: € 12,-
- Lekke hamburger (geen fastfoord) met salade en friet in steakhouse: € 10,-
- Privékamer in holiday park: € 27,-
1 like
Dag Frederik ,bij welk verhuurbedrijf heb je de auto gehuurd?
Bedankt frederik7028! We zullen dan echt eerst even moeten kijken wanneer we zouden kunnen gaan. Korter dan 4 weken willen we eigenlijk niet. Erg bedankt voor je reactie!!
Ik heb gunstige ervaringen met overnachtingen tegen de kerst. Ik heb in het toeristenoord Queenstown zonder voorbespreking een aantal nachten bij Mc Fees in het centrum gelogeerd. Niet duur. Op kerstavond waren er gratis hapjes en drankjes in dat hotel of pension. Aardige eigenaars.