Zelf rijden in costa rica

Mijn vriend ik zouden de laatste week van september willen vertrekken naar costa rica en daar zelf rijden. Is het niet te gevaarlijk om daar zelf te rijden vanwege de wegen? Het is ook regenseizoen, dus in de regen rijden op die wegen, is dit ook niet gevaarlijk? Ik heb immers gelezen dat de wegen soms plots stoppen en je dus in een ravijn kan rijden. Als het regent zie je natuurlijk minder van de weg… Daarom dat ik dit vraag. Ook qua weer, regent het daar enkele dagen een 1 stuk of gewoon enkele uren? Bedankt!

Je kunt ook in de regentijd prima rijden. Maar zoek niet de bergwegen of op de kaart als hele kleine weggetjes aangegeven wegen op. En geef eventueel iets uit voor een fatsoenlijke kaart, Wat ook helpt is het huren van een 4wd, Daihatsu Terios, Toyota RAV4 of Suzuki Jimny. Er komen vast wel meer kenners die je hier advies over willen geven. Zoek maar eens op Johan65, Monofeliz, Heliconia Island en Tipi Jungla ecolodge in de posting hieronder over een reis met kinderen van 4 en 7. Als je enkele van hen een privé boodschap stuurt willen ze er vast meer over vertellen of ze melden zich in jouw posting. Zij wonen er a ljaren en weten er dus echt alles van.

Hoi,

Ook in Costa Rica rijd je voornamelijk over snelwegen, te vergelijken met onze n-wegen en die eindigen echt niet zomaar in een ravijn. Wij reizen altijd in het regenseizoen, s morgens is het zonnig en kun je wat doen en s middags regent het een paar uur.

Houd de weersomstandigheden in de gaten, leg je overnachtingen niet vast zodat je de andere kant van het land kunt opzoeken als het ergens te slecht weer is.

Groetjes,
Jose

In september regent het normaal gesproken 1 a 2 uur in de late namiddag.
Afhankelijk waar je bent. De rest van de dag is het mooi zonnig weer.
Zelden gebeurt het dat het de hele dag laat staan dagen achter elkaar regent.
De wegen zijn over het algemeen goed. Let op er zitten wel gaten in de weg.
Dus nooit ´s nachts rijden op onbekende wegen.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Dank jullie wel voor jullie antwoord!