Costa rica zomer activiteiten

Hallo!

Ik ben bezig om een reis te plannen en orienteer mij op nicaragua en costa rica. Nu heb ik in costa rica allemaal leuke outdoor activiteiten zoals raften, hiken en mountainbiken op meerder locaties gezien. Ik houd van outdoor, maar ik vroeg mij af, hoe zit dit in de zomer? Is dit dan mogelijke met de tropische buien qua veiligheid (onweer) en wat betreft de misschien hoge waterstand en dus wilde rivieren?

Heeft iemand hier ervaring mee in de zomer en de buien? Vind regen geen probleem, daar is op te kleden maar onweer of extreem wilde rivieren lijkt mij weer wat minder…

Ik ben er in juli geweest, en ik heb er vrolijk op los gehiked. Er ligt nogal wat modder, en grote blokken steen die je normaal droog naar de andere kant van een rivier helpen staan onder water (en zijn zeer glad, ik spreek uit ervaring :D), maar op zich is dat zeker niet iets dat je moet tegenhouden. Zelf ben ik niet gaan raften of iets dergelijks, maar ik ben er wel veel mensen tegengekomen die dit gedaan hebben, en niemand sprak van te wilde rivieren.

Onze zomer is trouwens hun laagseizoen, waardoor op sommige plaatsen de accomodatie wel eens iets goedkoper kan zijn.

Doe je activiteiten in de ochtend. Dan schijnt over het algemeen de zon.
Rafting kun je een klasse minder nemen bv. 2-3, indien je de rivieren te wild vindt voor een 4-klasse.
Canopy, hiking, paardrijden, rafting, kajakken, snorkelen, duiken enz. kan allemaal het hele jaar door.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Canopy tours zullen dan echt wel kunnen in de omgeving van Monteverde in Costa Rica!

Super bedankt voor al jullie reacties. Daar hoef ik me dus geen zorgen over te maken :slight_smile: hierdoor kan ik mijn actieve vakantie in midden amerika goed gaan plannen!

en o ja, rivieren doorkruisen met een 4x4 kan je in het regenseizoen beter niet proberen :wink: in het droge seizoen is het ons nog wel gelukt haha

je mag met een huurauto geen rivieren door rijden, de auto is dan niet verzekerd als er wat gebeurd.

Let op als je een auto huurt via een Nederlandse website: in een aantal gevallen staat de bijbehorende verzekering niet toe dat je op onverharde wegen rijdt. En dat is natuurlijk belachelijk in een land als Costa Rica. In veel gevallen zou je dan niet eens het terrein van je hotel kunnen oprijden.

Veel plezier

Otto
Ojochal
www.elmonofeliz.com

1 like