Costa Rica/ Nicaragua

Hallo allemaal,

Wij kunnen eigenlijk alleen maar in juli augustus richting costa rica / nicaragua
Dan is het natuurlijk regenseizoen maar er schijnt een zomer periode te zijn van twee weken.
Wanneer valt die precies? Juist meer in juli of augustus…

Het zou zonde zijn om helemaal te verregenen natuurlijk…

Verder zou 3 a 4 weken genoeg zijn voor de hoogtepunten in deze beiden landen?

Aangezien het om beide landen gaat heb ik de vraag even in beiden forums gesteld.
Mocht er iemand nog interesse hebben in de antwoorden kijk dan dus ook even in de andere;)

Bedankt alvast voor de reacties

De regentijd in Costa Rica is wat anders dan een verregende zomer in Nederland. Persoonlijk vind ik de regentijd de prettigste tijd. 's Morgens is er een stralende zon, tijd om allerlei uitstapjes te maken. Flink zonnebrandolie meenemen dus! En dan ergens in de middag gaat het regenen. Het koelt lekker af na een warme dag. Tijd om in een hangmatje een boek te lezen. En in de avond wordt het weer droog, de sterren en maan komen te voorschijn.In de droge tijd regent het amper en kan het nogal eens erg warm zijn, en drukkend! Nee hoor, doe mij maar de regentijd. En tja, die korte " zomer" ergens in juli, daar kun je niet van op aan, het is geen gemaakte wereld, het weer doet steeds wat anders. Om een heel klein beetje Costa Rica te leren kennen, zijn drie of vier weken tekort. Je kunt een natuurlijk in sneltrein vaart het land rond crossen, vooral veel asfalt zien, nergens te lang blijven, want je MOET verder, of anders, op je vakantie-gemakje van de ene plek naar de volgende plek hoppen, overal toch zo’n 3, 4 of 5 dagen blijvend om op elke plek eens uitgebreid de omgeving goed te leren kennen. En dat zal zeker de moeite waard blijken te zijn!!
Veel plezier met alle voorbereidingen!

Via Wereldwijzer app

Het antwoord over het weer is heel duidelijk door Otto weergegeven. Ook voor mij zijn o.a. juli en augustus prima maanden
om door Costa Rica en Nicaragua te reizen. Let wel op, als je met een huurauto gaat rondreizen, dat je die niet over de grens
kunt meenemen. Er zijn mogelijkheden om de auto voor de grens af te leveren en aan de andere kant weer een andere auto op
te pikken.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Is het haalbaar om bv. vanuit Los Chiles de grens over te steken (bv. voor een dagtrip)?

Dat kan, maar niet met een huurauto.
De grensovergang is nog wel erg provisorisch. Vooral aan de Costaricaanse kant.
Aan de Nicaraguaanse kant is wel een goede grensvoorziening.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

en kost je veel tijd en gedoe.