Nicaragua/Costa Rica

Hallo allemaal,

Wij kunnen eigenlijk alleen maar in juli augustus richting costa rica / nicaragua
Dan is het natuurlijk regenseizoen maar er schijnt een zomer periode te zijn van twee weken.
Wanneer valt die precies? Juist meer in juli of augustus…

Het zou zonde zijn om helemaal te verregenen natuurlijk…

Verder zou 3 a 4 weken genoeg zijn voor de hoogtepunten in deze beiden landen?

Aangezien het om beide landen gaat heb ik de vraag even in beiden forums gesteld.
Mocht er iemand nog interesse hebben in de antwoorden kijk dan dus ook even in de andere;)

Bedankt alvast voor de reacties

Ik zou mijn persoonlijk op een land richten. Vorig jaar in 4 weken Costa Rica geweest en nog steeds niet alles kunnen doen wat ik wilde.
Ik weet niet wat jullie instelling van het reizen is? Zoveel mogelijk zien in korte tijd of zien waar alles je brengt?
Mijn partner en ik hadden namelijk wel een lijstje met dingen die wij wilde doen en we keken wel hoever we kwamen. We hadden een globale planning die we aan het eind van de reis nog lang niet af hadden gereisd
Ik vind het zelf heel belangrijk te genieten van waar ik ben. Wil ik langer blijven, blijf ik en is het tijd om te gaan dan ga ik. Dat is voor mij de ideale vakantie. Wel wensen maar niks moeten.
Met een planning kan je Costa Rica in 3 a 4 weken goed te doen. (ligt natuurlijk aan op welke manier je reist, wij hadden een 4x4 gehuurd voor de gehele reis)

Hola

Je hoeft je geen zorgen te maken over het weer, de maanden jun-aug zijn een weer vrij droge periode in het regenseizoen. Bovendien houdt het regenseizoen niet in dat het elke dag regent, of de hele dag zoals in Nederland. In Nicaragua zijn het altijd vrij korte, heftige buien (vaak in de namiddag of avond) en na de bui klaart het weer helemaal op. Dus je zult niet verregenen!

Voor Nicaragua geldt ook dat je zo’n 3-4 weken nodig hebt om alle hoogtepunten te bezoeken. Als je dus twee landen wilt doen in die tijd, moet je goed van te voren kijken wat je echt wilt zien. Nicaragua heeft het voordeel dat je korte reisafstanden hebt en dat alles met het ov heel goed bereikbaar is, dit in tegenstelling tot Costa Rica waar je vaak beter af bent met een 4x4 en veel langer moet reizen tussen plaatsen. Daarnaast liggen grote delen van Costa Rica hoger (met name rondom San José), waardoor het dus niet meer lekker warm is, maar gewoon koud, temperaturen zijn daar stukken lager dan in Nicaragua.

Saludos,
Sole