Regenseizoen in Costa Rica

Hallo,

Ik wil in de zomervakantie zes weken naar Costa Rica, maar dan is het wel regenseizoen… Kan iemand mij vertellen hoe ernstig dat is? Gaat het om 1 buitje per dag, of wel om meer? En is er dan tussendoor wel zonneschijn of is het de hele dag bewolkt? En is dan het hele land meteen blubber?

Groetjes van Danielle

in de maanden juli t/m sept is het regentijd en zal er best een bui gaan vallen. Maar dat is hier geen probleem. Je wordt hooguit nat, maar niet koud. Het water is lauw. Meestal begint de dag met stralend weer en zul je je zonnebrand bij je moeten hebben. In de loop van de middag gaat het dan regenen en knapt het in de avond weer op. Zo’n bui frist alles weer lekker op en je slaapt dan ook beter. Plan je activiteiten aan het begin van de dag en kruip lekker in een hangmat met een boekje als het gaat regenen.
Veel plezier in Costa Rica

Ik ben vorig jaar 3 maanden in Cost Rica geweest. Dat waren de maanden augustus, september en oktober. Dat was prima te doen. In Augustus was het vaak dagen droog. Maar in oktober vond ik het vervelend worden vooral vanaf midden oktober. Toen kon het hele dagen regenen.
Het mooie aan het regen seizoen is dat het allemaal er veel mooier uit ziet. veel plezier.

Groetjes Monique

Ps vertrek over 2 weken weer naar Costa Rica, dit keer voor 9 weken en daarna ga ik de VS nog aan doen.

Leuk te lezen dat ik niet de enige ben die gaat. Mijn vliegtuig landt de 9e augustus in San Jose. Dan zijn jullie er misschien ook dus? Wat zijn jullie plannen? En misschien nog tips voor mijn eerste (en misschien tweede) nacht in San Jose. Ik twijfel nu erg over Costa Rica Guesthouse en Hostel Pangea. Beiden wat groter en drukker dan ik normaal zou uitkiezen, maar omdat ik alleen reis …
Bovendien klinkt een zwembad erbij ook wel goed :slight_smile:
Ik hoor graag over jullie plannen!
Groetjes Jose