Hoi, ik ben mijn reis van vier mnd door Zuid en Midden Amerika aan het plannen. Nu wil ik graag eindigen in Costa Rica, dit zal in mei zijn. Echter, dan is het daar regenseizoen. Niet de meest ideale tijd dus Iemand ervaring met Costa Rica in deze periode?
Het is in mei inderdaad het begin van het regenseizoen.
Nu is het niet zo dat het dan dagen regent.
Normaal heb je in de late middag en soms ook ´s nachts een flinke bui.
De rest van de dag schijnt normaal de zon.
Ik ben eind mei / begin juni geweest en inderdaad een enkele keer een flinke bui in de middag of avond, maar zeker geen last van ondervonden tijdens de reis!
regen in Costa Rica is heel wat anders als regen in Nederland.
Als het in Holland gaat regenen kun je beter naar binnen gaan, deuren en ramen sluiten, trui aan, lampen, kaarsjes en de kachel aan doen en dan afwachten wanneer het de komende dagen weer eens droog wordt.
In Costa Rica is het normaal gesproken 's morgens prachtig weer: helder en zonnig. Ergens in de middag betrekt de lucht vrij snel, ineens breekt de hemel open en valt er een tropische bui. Je gaat op de veranda zitten en geniet van de regen die van het dak afgutst. Geen truien nodig! Alles koelt heerlijk af na een warme dag, de planten staan er weer fris bij. En in de loop van de avond klaart het weer op en zie je de maan en de sterren weer flonkeren.
Dat is het verschil!