Costa Rica in juni? Doen of niet?

In verband met mijn werk kan ik eigenlijk alleen in de periode mei/juni voor 3 weken op reis. Denk er nu aan om in die tijd naar Costa Rica te gaan, maar weet dat het dan regenseizoen is. Ik heb gehoord dat het meestal niet voor heel lang regent, maar even goed hard en daarna weer opklaring. Is het beter on Costa Rica in deze periode te vermijden of is het alsnog goed reizen dan?

Hoor graag van jullie! Alvast bedankt.

http://www.elmonofeliz.com
Costa Rica is eigenlijk altijd de moeite waard!! De regen in Costa Rica is niet zoals in Europa, nee, het is soms zelf prettig. Het koelt dan af na een warme dag en je kunt er heerlijk op slapen als de regen op het dak tikt.
In mei en juni is het meestal overdag droog en in de loop van de middag gaat het regenen. De meeste activiteiten vinden 's morgens plaats. En als gaat regenen ga je toch heerlijk in een hangmat een siesta houden?
Heel veel plezier hier in Costa Rica
Otto
www.elmonofeliz.com
[EMAIL=“info@elmonofeliz.com”]info@elmonofeliz.com

Wij zijn in 2003 ook in mei 3 weken in Costa Rica geweest. We hebben wel een paar keer regen gehad, 1 keer een hele dag en verder een aantal flinke regenbuien. Zoals Otto al schreef, is de regen daar echt anders dan wat je gewend bent. Het regent er enorm hard, letterlijk ‘alsof je een emmer leeggooit’. Maar het koelt tijdens de regen niet zo hard af dat je niets meer kunt, een regenpak meenemen en gewoon doorgaan met wat je van plan bent (of inderdaad een siesta houden). Costa Rica is gewoon prachtig, zelfs als het regent!

Paulien

Hallo!
Ik wil een reis maken van 14 dagen naar costa rica met fox reizen.
Dit is een groepsrondreis en je kan eventueel een verlenging bijboeken!
Ik wil ook graag in juni 2008 gaan. Dus bv de eerste weken van juni
Dit ook ivm mijn werk.
Ik hoop dat we samen kunnen reizen! Groetjes Laura

halloooooooo
[EMAIL=“lauraatje84@hotmail.com”]lauraatje84@hotmail.com
lijkt me leuk samen te reizen

Hi, ben vorig jaar in juli in CR geweest en erg veel regen gehad. Zo’n 60 % van de tijd zeker in 3 weken tijd en niet af en toe en bui maar ook hele dagen miezerregen en flinke buien. Maar ja het land is niet niets zó groen en dat maakt het ook wel weer mooi. José

Ik vroeg me af hoe het weer in Costa Rica is in September. Ik heb gelezen dat dat niet de meest ideale tijd van het jaar is om te gaan, maar ik zou graag uit eerste ervaringen putten en op basis daarvan beslissen ipv een boekje.
En verder of de reismogelijkheden goed zijn, of dat het verstandiger is om georganiseerd te gaan, wat zeer zeker NIET mijn voorkeur heeft. Ik ben gewend om een ticket te boeken en dan maar zien waar ik uitkom.

Groetjes,
Arnoud

september en oktober zijn maanden waarin het aan de Pacificzijde het meeste regent. De Atlantische kust is dan droger. De beste tijd is december to mei, de droge en warme tijd.

Gewoon DOEN!!! Je komt uit Nederland en dan lach je daar om de term regenseizoen. Lekker doen!!!