zelf reizen?

Ik ben van plan deze zomer (juli) ongeveer 4 wkn naar mexico te gaan. Ik wil veel zien en wil eigelijk ook naar Guatamala en Belize. Nu zit ik te denken om, gezien de relatief korte periode hiervoor, een (deels) vooraf georganiseerde reis te boeken (zoiets als een individuele of groepsreis). Reden is dat ik hiermee tijd denk te besparen die je kwijt bent aan slaapplaats en vervoer regelen… Ik heb vaker rondgereisd en heb dit altijd gewoon op eigen houtje gedaan. Moet zeggen dat dit ook juist weer de charme van rondreizen is en je bent natuurlijk veel flexibeler.
Lastig…
Wat vinden jullie? Denk je dat ik met een vooraf georganiseerde reis veel tijd win wat betreft slaapplek en vervoer regelen? Of is dit net zo snel en makkelijk zelf te regelen in Mexico?

En hoe is jullie ervaring met het klimaat in juli en augustus? Ik hoor verschillende verhalen hierover…

Bedankt! :dag:

Mijn vriendin en ik willen ook graag naar die landen toe. Ik heb al gezien dat je een ticket naar Mexico stad kan krijgen voor minder dan 100 euro.

Ik ben alleen benieuwd hoe je in die andere twee landen komt. met de bus of trein? En wat de kosten hiervan en van de accommodaties zijn…

Ik en mijn vriend zijn van plan alles per bus te doen. Maar heb eigenlijk ook niet naar treinmogelijkheden gekeken. Ik heb ergens gelezen dat je niet zomaar per bus of huurauto naar guatamala kan. Dit moet via een klein (lokaal) busje geloof ik.

georganiseerd is idd veel makkelijk, je hoeft alleen maar uit het raampje v.d. bus te kijken en het scheeld je natuurlijk veel tijd.

Maar het is prima om alles zelf te doen hoor, wel handig als je een woordje spaans spreekt…
Met de bus is daaro veel te regelen, zelf auto huren zou ik zelf niet doen denk ik, onveilig/slechte wegen/chaotische mede weggebruikers.