Tips voor rondreis Mexico?

hallo
wij zijn van plan om dit jaar eens naar mexico te gaan
maar we weten zo nog niet goed wat we gaan doen
we zouden graag een stuk van het land maar ook voldoende willen rusten
ik had zo al wat in mijn gedachten maar als er iemand ons wat kan aanbevelen laat maar komen

1. 8 daagse rondreis met sunjets aangevuld met 7 daagse vakantie
    2)een huurauto en zelf een pakketje samenstellen
    3)14 dagen op hotel in tulum en van daaruit excursies doen
    daarom had ik graag geweten welke excursie te doen zijn vanuit tulum en eventueel willen we wel een nachtje uitslapen ook
    is het veilig op eigen houtje met huurauto?
    iemand ervaring met groepsbusreizen?
    alvast bedankt

Hoi,
Helaas kan ik je geen antwoord geven op je vragen.
maar wij gaan eind dit jaar (december) ook naar mexico.
Wij gaan eerst de rondreis doen georganiseerd met de bus ,dit omdat we dan lekker onderweg ook kunnen genieten vanuit de bus en niet op het verkeer hoeven te letten.Aan het eind van die week doen we nog een dag of 7 een strand verlenging.
Wij hebben de rondreis gevonden waar alles inzit wat wij zoeken bij Kuoni reizen hij heet wonders of mexico( www.kuoni.nl ) omdat wij niet de grens over willen en dus in mexico willen blijven en omdat bij die reis een bezoek aan aqau azul zit.
voor de strandverlenging hebben we hotel sandos caracol beach resort & spa op het oog.
Ik heb vorige week de nieuwe gids van Kuoni besteld zodat we alvast wat prijsberekeningen kunnen kunnen maken,dus ik hoop dat die snel in de brievenbus valt.
We hebben verder alleen nog sudtours gevonden die de zelfde reis in het pakket heeft zitten.Ik zag dat jij het over sunjets had dat is een touroperator in belgie dacht ik (dus denk ik dat je uit belgie komt)
Ik ben dus erg benieuwd of je reacties krijgt want misschien hebben wij (mijn man en ik) er ook wel wat aan.
In welke periode willen jullie gaan?
Succes met plannen!
gr .Fransje & Matty

hallo
ja wij zijn idd van belgie
en wij zijn van plan om begin september te gaan
ik denk dat we ook voor een busreis gaan kiezen
maar zodra ik meer weet laat ik je het weten
groetjes

Als backpacker heb ik niets tegen georganiseerde reizen of reizen met huurauto, maar ik zou die 14 dagen hotel in Tulim zeker willen afraden.
Je kan van daaruit wel heel wat uitstappen maken, maar je verliest steeds heel wat tijd met op en af reizen. Persoonlijk vind ik Tulum ook niet de beste plaats voor een strandvacantie. Tenzij je van afgelegen rust houdt.
Het openbaar vervoer in Mexico is van hoge kwaliteit en goed geregeld. Misschien nuttig om te weten.

Hoi,

Nou, ik ben het helemaal eens met Kohraya. Wij zijn afgelopen sept. naar Mexico geweest. Backpacken. Ontzettend makkelijk en onwijs leuk om te doen. Het openbaar vervoer is echt perfect.
Tulum ligt inderdaad een beetje afgelegen, zou ikk ook niet doen. Wij zijn er zelf ook geweest, maar dan vanuit Playa del Carmen.
Met een huurauto rondrijden wordt ook vaak een beetje afgeraden. Zou er zelf ook niet voor kiezen. En als ik zie waar we 's nachts langskwamen met de bus, overdag trouwens ook, zou ik het ook niet willen. Was soms blij dat ik met meerdere in een bus zat. Wat niet wil zeggen dat Mexico niet veilig is, want dat is absoluut wel zo.
Wens je veel succes en als je nog info of tips nodig hebt hoor ik het wel!

Gr. Sanne

Hallo,

Ook wij willen dit jaar naar Mexico, waarschijnlijk in juni. Wij willen een fly drive doen met verlenging. Daar zit ook de plaats Palanque bij, wat in het tropisch regenwoud ligt. Kan iemand mij vertellen hoe het daar met de spinnen zit?

Groeten,

In Mexico heb ik geen indrukwekkende spinnen gezien, ook in Palenque niet. Ook geen schokkende verhalen over gehoord, alleen over Guatemala. Tenzij je in de jungle overnacht zou ik me er niet al teveel zorgen om maken.

Hola,
Ik ben ook meer voor het backpacken dan georganiseerde rondreis, omdat je met de bus toch maar een hele korte tijd hebt om alles te zien. Zo reisden wij bijv tussen Palenque en San Cristobal met een tour, en hadden wij per toeristenplekje een uurtje hier een uurtje daar en telkens opletten waar je “groepje” is, ik vind het dan een stuk relaxter om mijn eigen tijd in te plannen, en de bussen in Mexico zijn echt SUPER. Vooral ADO heeft echt luxe bussen :slight_smile: Met filmpjes enzo!

Over Tulum- hier heb ik uiteindelijk 5 nachten gezeten, leuk, maar meer dan genoeg vond ik. Het is een heel rustig plekje, geen “nightlife”, wel een prachtig breed (en heeeeel rustig) strand. Maar daarna had ik wel weer zin in wat actie!! Wij hebben een paar tripjes vanuit Tulum gemaakt; we zijn naar Akumal geweest (beroemd door de schildpadden die hier schijnen te nesten) hier hebben wij gesnorkelt en uiteindelijk 1 schildpad gezien. Er zitten hier inmiddels al aardig wat hotels dus zo ideaal is het niet meer voor de schildpadden. Het was wel een gezellig strandje maar niet iets wat je per se moet zien. En verder was het snorkelen daar waardeloos (wij waren erg verwend door onze snorkelervaringen in Belize en Isla Mujeres, maar wij hebben in Akumal behalve de schildpad alleen gras en een enkele grijze vis gezien, tsja…misschien hadden we pech??).

Verder zijn we nog een dagje naar Xel-Ha geweest, wij waren zo ongeveer de enige mensen die niet vanuit een all-in resort waren gekomen, en ook ongeveer de enige niet-amerikanen!! Toch een leuke dag gehad een soort waterpretpark met een mooi blauw lagoon waar je kunt snorkelen. Maar ook geen must!! Er is nog zo’n park, Xcaret, beetje hetzelfde soort idee maar dat is meer een soort dierenpark. In Tulum natuurlijk ook de ruines gezien en daar ook in de zee gezwommen, heerlijk en zulk blauw water…wow. All-in-all dus erg gezellig gehad in Tulum maar 2 weken is voor mij echt veel te lang, misschien als je liever in een resort zit op het strand is het super maar voor rondreizen heb ik zeker leukere plekjes gevonden.

Over Palenque- ik was er oktober-november en wij hebben tijdens onze reis weinig last van beestjes gehad maar ons is verteld dat dit wel erger is in de zomer. Wij zaten in het dorp Palenque en ws in het vreselijkste “hotel” ooit (in de LP als goedkoopste, Posada Bonampak, een soort vervallen inrichting, iek!!) maar we hoorden dat daar dichtbij de ruines een heel leuk hotel/hostel zit, buiten het dorp op weg naar Palenque ruines. Daar heb je ws wel iets meer last van beestjes, ja.
De enige plek waar ik echt helemaal lek gestoken ben is in Merida (heerlijke stad) daar was het ook snikheet en zelfs de muggenspray hielp niet. Wat me wel opviel is dat zodra ik het lokale muggenspul ging gebruiken, het een stuk beter werd, met mn NL’se spray werd ik alleen maar populairder bij de insecten (??)

Veel plezier, groetjes Floor

Hallo,
Ben je van plan een georganiseerde reis te boeken, bezoek onze website
dan eens waar MEXICAANSE prijzen worden toegepast, en men NIET
(vanuit NL of B) 80 tot 100 Euro moet bijbetalen voor een extra nachtje !
(N.B. pér persoon, daar waar in Mex.alles ‘‘por habitación’’ wordt aangerekend…), KASSA…KASSA…KASSA…betaal maar brave burger !
Laat je toch niet bij de neus nemen door mega-touroperators in de
Lage Landjes bij de Zee ! Onze Mexicaanse site, in het Nederlands :
www.lindoymagico.be
Groeten vanuit het zonnige Mexico, waar wij wonen en van het
leven genieten (wég stormbuien, wég files op de weg, wég stress,
wég commercie op zijn Yankees…) Groetjes !

Hallo,

Als ik jou was, zou ik alles met de bus doen ! Héél makkelijk, zelfs als je nog nooit gebackpackt hebt. Er rijden bussen naar alle toeristische plaatsen in mexico en ze zijn erg stipt. Je hebt 1e klasse (alles erop en eraan), 2e klasse (voor de normale toeristen) en 3e klasse (voor de locals en de lowcost reizigers). 14 dagen in Tulum is ook veel te lang. Ikzelf heb 1 maand door mexico getrokken met de rugzak en ben slechts enkele dagen in Tulum gebleven. Mooi stran, maar buiten de ruines is er niet veel te beleven …
Wat je zeker moet bezoeken => Chitzen Itza, Merida, Uxmal, Palenque, San Christobal de las Casas, …

Als je wat wil relaxen moet je naar Isla Mujeres (klein eilandje), je komt er met de ferry vanuit cancun. Daar kun je echt relaxen want er zijn (nog) niet veel toeristen …

Veel plezier !

hallo,

Mijn vriendin en ik zijn vorig jaar november 10 dagen met een huurauto door Yucatan gereden. Dit is dus echt een aanrader. De hotels zijn al voor je geboekt en voor de rest heb je volledige vrijheid.
De geboekte hotels zijn van een hoog niveau. Over de veiligheid hoef je je echt niet druk te maken want zelfs in de kleinste dorpjes staat op elke hoek wel een politieagent. ( geld trouwens alleen voor Yucatan, daarbuiten wordt het een heel ander verhaal).
Wij hebben onze rondreis geregeld via Arke (Holland International). De rondreis heet Yucatan Totaal.
Daarna hebben we nog 10 dagen bij het strand doorgebracht en dit was voor ons de ideale combinatie.

gaan voor die huurauto!!